با این توپ طلا فرانسه قهرمان جام جهانی نمی گردد

به گزارش فرم نو، در تاریخ توپ طلا هر بازیکنی که این جایزه را برده، تابحال در آن سال موفق به قهرمانی در جام جهانی نشده است.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از اکیپ، کریم بنزما مهاجم تیم ملی رئال مادرید و فرانسه توانست در کشورش برنده توپ طلا شود. با این وجود این اتفاق می تواند یک “فال بد” برای تیم فرانسه باشد. خود مهاجم رئال مادرید آرزوی قهرمانی در جام جهانی را دارد که یک ماه دیگر شروع می شود.

هیچ بازیکنی در تاریخ نبوده است که توپ طلا را برده باشد و در همان سال عنوان قهرمانی جام جهانی را هم توانسته باشد کسب کند.

فرانسه بعنوان مدافع عنوان قهرمانی در این تورنمنت بازی خواهد نمود. بنزما در تیمی که چهار سال پیش در روسیه قهرمان جام شد، نبود و به همین خاطر خیلی انگیزه دارد تا بتواند در قطر فرانسه را به قهرمانی در جام جهانی برساند و این عنوان را هم به افتخارات خود اضافه کند.

با این حال نباید از یاد برد که تابحال هیچ بازیکنی نبوده است که در سالی که توپ طلا را برده عنوان قهرمانی در جام جهانی را هم کسب کند. بازیکنان مشهوری مانند آلفردو دی استفانو، اوزه بیو، یوهان کرایف، روبرتو باجو، رونالدو، رونالدینیو، مایکل اوون و لیونل مسی نفراتی بودند که همگی در این امر ناکام ماندند. شایان ذکر است که کرایف، باجو و رونالدو به فینال رسیدند اما شکست خوردند.

در حالی که بنزمای ۳۴ ساله به پایان دوران حرفه ای خود نزدیک می شود، مسابقات جام جهانی قطر احیانا آخرین شانس او ​​برای قهرمانی در جام جهانی خواهد بود.

منبع: