اقدام اعتراضی دانمارک به شرایط حقوق بشری قطر در جام جهانی

فرم نو: فدراسیون فوتبال دانمارک اعلام نمود برخلاف دوره های قبل این دفعه بازیکنان این کشور بدون خانواده های خود راهی جام جهانی می شوند.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از استاندارد، بازیکنان دانمارک بدون خانواده های خود به جام جهانی ۲۰۲۲ سفر خواهند کرد، برای اینکه اتحادیه فوتبال دانمارک می خواهد کارهای خودرا در قطر در اعتراض مقابل سابقه حقوق بشر این کشور به حداقل برساند.
فدراسیون فوتبال دانمارک درباره ی این اتفاق اظهار داشت: در گذشته همیشه در جام های جهانی همسران بازیکنان نیز با تیم سفر می کردند اما ما این سفرها را برای جام جهانی قطر کنسل کرده ایم.
قطر با انتقاد شدید گروههای حقوق بشر و رسانه ها به سبب رفتارش با کارگران مهاجر روبه رو شده است.
تحلیل روزنامه گاردین در فوریه ۲۰۲۱ به این نتیجه رسید که از سال ۲۰۱۰ تا حالا ۶۵۰۰ مهاجر از جنوب آسیا در قطر جان باخته اند و سازمان بین المللی کار گفته است که قطر به اندازه کافی مرگ کارگران را گزارش نمی نماید. البته این در حالیست که سازمان دهندگان جام جهانی قطر این ادعا را رد کرده اند.
دولت گفته است که سیستم کار در این کشور درحال پیشرفت است اما گزارش سال ۲۰۲۱ عفو بین الملل در خصوص این که هزاران کارگر مهاجر همچنان مورد استثمار قرار می گیرند را رد کرد.
هفته گذشته همین طور از لباس های دانمارک برای جام جهانی رونمایی گردید که این اعتراض ها یک دست قرمز، سفید و مشکی هستند که به خاطر اعتراض به شرایط قطر این اقدام انجام شده است.
دانمارک در نخستین دیدار خود در جام جهانی باید برابر تیم ملی تونس قرار گیرد.

منبع: