مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری: امتیاز تمامی رقابت ها در فدراسیون جهانی ثبت شده است

فرم نو: مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری گزارشی از آخرین وضعیت رقابت های این رشته ارائه داد.

محمود وفایی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد برنامه های اجرا شده از شروع سال جاری در این رشته اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ رکابزنان در ۶ رویداد بین المللی حاضر شدند. دو مسابقه قهرمانی آسیا در تاجیکستان و هندوستان و رقابت های قزاقستان، کاپ آسیایی تایلند، کشورهای اسلامی ترکیه و دو تورنمنت بین المللی در ترکیه همچون رویدادهایی بوده که ورزشکاران این فدراسیون در آن حاضر بودند.
وی افزود: در کنار حضور در میادین بین المللی، برگزاری اردوها و مسابقات تدارکاتی هم برنامه ریزی شده بود که همگی آنها طبق برنامه و تقویم فدراسیون اجرا شده است. حاصل تلاش ورزشکاران ایران در این رویدادها کسب ۹ مدال طلا، ۸ نقره و ۶ برنز بوده است.
مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری کشورمان بیان داشت: برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم ملی یکی از برنامه های اجرا شده ما در این ۶ ماه بود. تلاش شد تا رقابت های لیگ در دسته های مختلف و مسابقات قهرمانی کشور بموقع اجرا شود که از این بین، آخرین مسابقه پیست مردان در این دو روز در تهران برگزار شده و تنها یک مرحله از مسابقات پیست و جاده زنان باقی می ماند.
وی اشاره کرد: تمام نتایج رکابزنان در این رویدادها ثبت شده و به فدراسیون جهانی دوچرخه سواری (UCI ) منعکس گردیده و تمام امتیازات در رنکینگ جهانی ورزشکاران ثبت و اعمال شده است.
وفایی در مورد دیگر برنامه های فدراسیون تا آخر سال هم اظهار داشت: تا آخر سال جاری رکابزنان در مسابقات بین المللی مختلف دیگری هم شرکت خواهند کرد. همچون این که رکابزنان مقرر است در مهرماه سال جاری و پس از چند سال وقفه در تور بین المللی ایران – آذربایجان حاضر شوند که حضور در این رویداد امتیاز خوبی برای ما دارد. همچنین شرکت در تورهای روسیه و ترکیه هم برنامه ریزی شده است.
وی گفت: امیدواریم رکابزنان ما بتوانند در دیگر مسابقات پیش رو هم خوش بدرخشند و در نهایت تقویم اجرائی سال جاری را با موفقیت به پایان برسانیم.
مدیر تیم های ملی اشاره کرد: تمامی برنامه ریزی های انجام شده شده در امسال و سال آینده با هدف آماده سازی برای حضور در مسابقات بین المللی سال آتی است. ما در سال آینده دو سرفصل مهم حضور در بازی های آسیایی و شرکت در مسابقات به مختلف بمنظور کسب سهمیه بازی های المپیک را پیش رو داریم و امیدواریم بتوانیم در این دو بخش نیز موفق باشیم.

منبع: