كاپیتان تیم ملی واترپلو: از پرسپولیس طلبکارم

به گزارش فرم نو، کاپیتان تیم ملی واترپلو وضعیت این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را تشریح نمود و اظهار داشت: نیاز داریم سالیانه ۲۰ بازی بین المللی داشته باشیم.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، حامد خانبانان کاپیتان تیم ملی واترپلو در جریان نشست خبری که امروز چهارشنبه انجام شد در مورد حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: تمرینات پرفشاری را در ماه های گذشته داشتیم. در یونان هم بازی های خوبی انجام دادیم که البته در آنجا متوجه تعویق بازی های آسیایی شدیم. این تعویق موجب شد که بچه ها خیلی اذیت شوند.
وی با اعلان اینکه پس از آن و باتوجه به لغو پی در پی رویدادها به لحاظ انگیزشی افت کردیم، اشاره کرد: با اینحال سعی کردیم به شرایط خوب پیش از کرونا برگردیم. ما تیم جوانی هستیم که بامداد و بعدازظهر تمرین می نماییم.
این ملی پوش از احتمال انجام یک سفر تدارکاتی در ماه آتی آگاهی داد و تصریح کرد: این سفر به انجام می رسد تا به آمادگی خوبی برسیم. در دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا جوان و کم تجربه بودیم ولی حالا شرایط بهتری داریم. خوشبختانه بر تعداد لژیونرها اضافه شده و این مسأله کمک می نماید.
کاپیتان تیم ملی واترپلو با اشاره به فاصله تیمش با میادین بین المللی اشاره کرد: چهار سال است که به هیچ مسابقه بین المللی نرفته ایم و این شرایط را سخت می کند. سطحمان بالا رفته ولی از بازی رسمی دور مانده ایم. البته که نسبت به قبل در آسیا پیشرفت کرده ایم و نتیجه بیان کننده همه چیز است.
خانبانان اشاره کرد: لیگ جهانی برای واترپلو هزینه بر است اما ما دوست داریم در طول سال ۲۰ بازی بین المللی انجام بدهیم و حضور در لیگ جهانی دراین زمینه کمک حال است، به هر حال باید کمیته المپیک و وزارت کمک کنند.
این ملی پوش واترپلو اظهار داشت: انگیزه بالایی داریم که بتوانیم خودمان را در آسیا نشان بدهیم و تثبیت نماییم. بزرگان تیم ملی کمی مشکلات مالی داشتند، این مشکلات برطرف شده است. بچه ها با انگیزه و پرانرژی تمرین می کنند. فکرمان این است که صد درصد روی سکو برویم.
خانبانان با اعلان اینکه واترپلو نسبت به دیگر رشته ها اسپانسرهای کمتری دارد، اضافه کرد: البته وزارت ورزش و کمیته المپیک می توانند در این زمینه کمک کنند. الان ما در اصفهان اسپانسر نداریم و تعداد تیم ها در لیگ برتر کم است. کمک رسانه ها می تواند به حضور اسپانسرها منجر شود تا شرایط بهتری ایجاد شود.
کاپیتان تیم ملی واترپلو به برخی مشکلاتش در عرصه باشگاهی اشاره نمود و اظهار داشت: سال ۹۸ با پرسپولیس قرارداد بستیم که مجموع قرارداد ۴۵۰ میلیون برای ۱۸ بازیکن و مجموعه تیم بود. پس از این همه مدت هنوز پولمان را نگرفته ایم. این مبلغ، پولی برای این باشگاه نیست و شاید هزینه یک سفرشان شود. جالب این که بدون باخت قهرمان شدیم.

منبع: