اصغر رحیمی: کمیته برگزاری بازی های کشورهای اسلامی اصلا حرفه ای نیست

به گزارش فرم نو سرپرست کاروان ورزش ایران در بازیهای کشورهای اسلامی با انتقاد از روند میزبانی این بازیها اظهار داشت: کمیته برگزاری بازی های کشورهای اسلامی اصلا حرفه ای نیست.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، در آستانه شروع پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه و اعزام کاروان ورزش ایران به این بازی ها، اصغر رحیمی سرپرست این کاروان امروز دوشنبه با حضور در نشست خبری در مورد آخرین وضعیت کاروان اعزامی و ترکیب آن توضیح داد.
رحیمی در شروع این جلسه خبری که در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: کمیته برگزاری بازی های کشورهای اسلامی اصلاً حرفه ای نیست طوریکه چندبار تا حالا ارتباط مان با آنها قطع شده است اما آقای صالحی امیری همیشه کنار ما بوده است.
وی افزود: در روند ثبت نام به ما گفتند که جودو نمی تواند در بازی های کشورهای اسلامی حضور داشته باشد، از ما می خواستند که از فدراسیون های جهانی جودو استعلام بگیریم در حالی که می ترسیدیم پاسخ منفی بدهند از طرفی فرصت ثبت نام هم درحال تمام شدن بود.
سرپرست کاروان ایران اشاره کرد: در نهایت این استعلام از جانب برگزارکنندگان بازی ها گرفته شد که با پاسخ مثبت ویزر همراه بود، بدین ترتیب شرایط حضور جودو در بازی ها حتمی شد.
رحیمی با اعلان اینکه چالش بعدی در مورد هندبال بانوان بود، اشاره کرد: مشکل اینجا بود که باید یک کشور حذف می شد تا نام ایران اضافه شود. با مشکلات فراوان و بواسطه کناره گیری بنگلادش نام ایران وارد لیست شد و در قرعه کشی قرار داده شد.
وی همین طور به کاهش سهمیه های کادر فنی تیم ها و رشته های مختلف به ۲۵ درصد اشاره نمود و اظهار داشت: طی چهار دوره گذشته همیشه کشورهای میزبان اول بوده اند، در این دوره هم ترکیه اول می شود این قابل پیش بینی است اما نباید به این قیمت تمام شود که برای تضعیف کشورهای رقیب هر کاری بکنند.
وی در این رابطه افزود: ایران از کشورهای مدعی در قونیه است اما میزبان بازی های کشورهای اسلامی دقیقاً در مورد رشته هایی که ما با کشوری مانند آذربایجان مدعی است دست به تغییر و کاهش زده اند یا رشته هایی را اضافه کرده اند که اصلاً نام آنها را نشنیده ایم.
رحیمی با اعلان اینکه باتوجه به لغو بازی های آسیایی شرایط برای تقویت کاروان ایران در قونیه مهیا شد، اظهار داشت: بازهم می گویم که ترکیه بطور قطع اول می شود و جایگاه های دوم تا چهارم هم میان ایران، آذربایجان و ازبکستان تقسیم می شود.
وی با اشاره به حضور ۵۷ کشور در بازی های کشورهای اسلامی اشاره کرد: سطح ورزش برخی کشورها بالاتر از قاره آسیاست بدین سبب این پیش بینی را داریم که بازی ها در سطح بالایی انجام می شود.
سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی اشاره کرد: تقریباً دو هفته به بازی ها باقی مانده و تمام اقدامات برای اعزام کاروان انجام شده است، تقریباً اعمال تغییر در ترکیب نهایی شده سخت و نشدنی است اما در صورت نیاز رایزنی لازم را خواهیم داشت.
رحیمی تصریح کرد: ورزشکاران در قالب ۱۲ – ۱۰ گروه اعزام می شوند، اعضای هر گروه به استانبول سفر می کنند و از آنجا با اتوبوس به قونیه می روند.
در قسمتی از این جلسه خبری، هادی ساعی عضو کادر سرپرستی اظهار داشت: توجه به ورزش بانوان یکی از اولویت ها در نهایی کردن ترکیب بود، البته در نهایت تعداد ورزشکاران مرد بیشتر است اما در رشته هایی بانوان را شرکت دادیم که سابقه نداشته است.
ساعی همین طور نسبت به حذف برخی رشته ها در بازی های کشورهای اسلامی اشاره کرد: میزبان بازی ها برمبنای مدال اوری خود مبادرت به حذف و اضافه کردن رشته ها کرده است. رشته هایی را حذف کرده که دقیقا در آنها ما مدال اور بودیم. با اینحال اما نسبت به عملکرد کاروان ایران امیدوار هستیم.
رحیمی در ارتباط با بسته شدن فهرست و شرایط کشتی اشاره کرد: برای هندبال و کشتی موضوعات مان را به کمیته برگزاری گفته ایم. تغییرات زیادی نسبت به فهرست های اولیه نخواهیم داشت و اگر تغییری باشد، هماهنگ می نماییم. در کادر فنی افراد محدودی را می بریم، دوره بازی ها کوتاه است و معاونین وزارت خانه و اعضای هیات اجرائی در ۲ تا ۶ روز تقسیم بندی کرده ایم. آدم اضافه ای در کاروان نداریم، آقای سجادی هم در بازی ها هستند.
وی در مورد این که عدم اعمال تغییر در لیست سبب شده در بعضی رشته ورزشکاران فکر کنند با هر برخوردی اعزام می شوند مانند تیر و کمان، اظهار داشت: ما مسایل کلی در رابطه با کاروان را پیگیری می نماییم، در مورد تیر و کمان هم موضوع را بوسیله ریاست فدراسیون دنبال کرده ایم، برای جابه جایی اسامی تلاش می نماییم اما اگر انجام نشود مشکل ما نیست. ما در زمان مقرر اسامی را از فدراسیون ها گرفته ایم و به برگزارکنندگان بازی ها اعلام کردیم.
رحیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در مورد مراسم افتتاحیه، پرچمدار و لباس کاروان اظهار داشت: هنوز سهمیه ایران برای مراسم از جانب برگزارکنندگان مشخص نشده است، اما اگر این اجازه را داشته باشیم با تعداد رشته ها و ورزشکاران کامل در افتتاحیه خواهیم بود.
وی همین طور با اعلان اینکه هنوز پرچمدار مشخص نشده است، اظهار داشت: در نشست ستاد عالی و از میان ورزشکاران شاخص حاضر در کاروان، پرچمدار را مشخص می نماییم، در مورد لباس کاروان برای مراسم افتتاحیه و بازی ها هم خیلی وقت پیش به جمع بندی رسیدیم، در مراسم و در جریان بازی ها آنرا می بینید.
وی در پاسخ به پرسش انتقادی در ارتباط با حضور نصرالله سجادی در کاروان اظهار داشت: وی مشاور عالی کمیته است و به عنوان فردی که تجربه زیادی از این بازی ها دارد می تواند کمک حال باشد.
رحیمی درباب وضعیت اعزام وزنه برداری اظهار داشت: فدراسیون گرفتار تغییراتی شده و در طول این مدت کوتاه تعامل خوبی هم رخ داده. برای وزنه برداری که در ۲ تا ۱۰ وزن است، ثبت نام حداکثری انجام داده ایم تا اگر خواستیم کم بکنیم، مشکلی نباشد. توافق با انوشیروانی و باقری بر این بوده که تعداد بیش تری اگر به حدنصاب نرسند، ممکنست تعداد را کم نماییم. رویکرد ما کیفی است و ممکنست ۴، ۵ نفر بفرستیم. ممکنست برای تکواندو هم ۶ نفر از ۸ نفر اعزام شوند.

منبع: