ورزشگاه های میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ مشخص شدند

به گزارش فرم نو ورزشگاه نمادین آزتکا مکزیکو سیتی و استادیوم چند میلیارد دلاری سوفای لس آنجلس رامز همچون ۱۶ ورزشگاه برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ هستند که در ایالات متحده، کانادا و مکزیک برگزار می گردد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ نخستین بار است که در ۳ کشور بعنوان میزبان جام جهانی برگزار می گردد. البته اغلب بازی ها در ایالات متحده برگزار می شود؛ ۶۰ بازی در این کشور برگزار می گردد و مکزیک و کانادا هر کدام ۱۰ بازی برگزار می کنند.

در یک اطلاعیه تلویزیونی در نیویورک، ۱۱ شهر ایالات متحده بعنوان شهرهای میزبان، به همراه سه شهر در مکزیک و دو شهر در کانادا برای نخستین جام جهانی مشترک بین سه کشور تایید شدند.

مکزیک بعد از میزبانی جام جهانی در سالهای ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶، برای سومین بار میزبان مسابقات جام جهانی خواهد بود. در همین راستا استادیوم آزتکا مکزیکو سیتی که روز پنجشنبه بعنوان یکی از ورزشگاه های میزبان عرضه شد، نخستین ورزشگاهی خواهد بود که در سه جام جهانی میزبان بازی ها بوده است. دیگر ورزشگاه های مکزیکی استادیوم آکرون گوادالاخارا و استادیوم BBVA در مونتری است.

ورزشگاه های محل برگزاری جام جهانی در کانادا عبارتند از BC Place ونکوور و BMO Field تورنتو.

ورزشگاه های ایالات متحده همه ورزشگاه هایی هستند که توسط تیم های NFL مورد استفاده قرار می گیرند و شامل استادیوم میت لایف در نیویورک و ورزشگاه لس آنجلس رامز است که میزبان سوپربول سال جاری بود.

دیگر ورزشگاه های آمریکایی میزبان جام جهانی به شرح زیر هستند:

ورزشگاه AT&T دالاس

ورزشگاه اروهد کانزاس سیتی

ورزشگاه رلاینت هیوستون تزاس

ورزشگاه مرسدس بنز آتلانتا

ورزشگاه لینکولن فیلادفیفا

ورزشگاه لومن سیاتل

ورزشگاه لیوایز کالیفرنیا

ورزشگاه ژیلت ماساچوست

ورزشگاه هارد راک فلوریدا

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا بعد از اعلام محل برگزاری، در مصاحبه ای با تلویزیون فاکس اظهار داشت که تصمیم در مورد مکان بازی افتتاحیه و فینال در آینده اتخاذ خواهد شد. ما مطمئناً بهترین شهرها را برای افتتاحیه و فینال انتخاب خواهیم کرد اما هر مسابقه در این جام جهانی مثل فینال خواهد بود.

همچنین باید توجه داشت از مرحله یک چهارم نهایی به بعد تمام بازی ها در آمریکا برگزار می شود. این کشور قبلا در سال ۱۹۹۴ هم جام جهانی را میزبانی کرده بود.