مارتینس: به این شکست نیاز داشتیم!

سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک عنوان نمود تیمش برای حضور در جام جهانی به این شکست پرگل برابر هلند نیاز داشت.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از استاندارد، بلژیک تیم دوم جهان در خانه از تیمی که از سال ۱۹۹۷ برابر آن شکست نخورده بود با نتیجه ۴ بر یک باخت. روملو لوکاکو در زمانی که بازی بدون گل بود در دقیقه ۲۳ با جاناتان آکه برخورد داشت و نتوانست به بازی ادامه دهد.
روبرتو مارتنیس سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک پس از این دیدار اظهار داشت: این چیزی است که ما برای آماده شدن برای جام جهانی نیاز داشتیم. شکست سنگینی متحمل شدیم اما روشن است که ما باید روی چه چیزی کار نماییم. باید از لیگ ملت ها برای آماده شدن برای جام جهانی استفاده نماییم. خوب شروع کردیم و فضاهایی در زمین حریف پیدا کردیم. بعد از آن، از نظر بدنی افت کردیم و در نهایت شکست بدی خوردیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک در ادامه تصریح کرد: مصدومیت روملو لوکاکو جدی نیست و او می تواند در بازیهای بعدی تیم ملی فوتبال کشورش را همراهی کند. لوکاکو فصل ناامید کننده ای را در بازگشت به چلسی تجربه نمود و پیش بینی می شود که در تابستان باردیگر به اینتر برگردد.
یان ورتونگن با مدافع بلژیک نیز اظهار داشت: این یک شکست بسیار دردناک است. بااینکه شروع بدی نداشتیم ولی رفته رفته بازی از دست ما رفت. بعد از تعویض روملو، ما هیچ حرکت مثبتی در خط حمله نداشتیم. هلندی ها هم مانند ما فصل سختی را پشت سر گذاشتند. خستگی بازیکنان نباید بهانه ای برای این شکست باشد. واضح است که باید سخت کار نماییم و از این شکست درس بگیریم.
بلژیک در یورو ۲۰۲۰ به یک چهارم نهایی رسید ولی در این مرحله نیز ناکام بود و برابر ایتالیا شکست خورد تا مشخص شود که این تیم برای قهرمانی در تورنمنت ها یک چیز کم دارد. باید دید تیم مارتینس می تواند در جام جهانی ۲۰۲۲ جبران کند و به فینال برسد یا باز هم یک ناکامی دیگر برای این تیم پرستاره رخ می دهد.