پرافتخارترین سرمربی های فوتبال جهان

سر الکس فرگوسن با اختلاف زیاد با بقیه در صدر پر افتخارترین مربیان فوتبال جهان قرار گرفته است.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از فوتبال بایبل، بسیاری از مربیان نظیر رینوس میشل، یوهان کرویف و آریگو ساکی در فوتبال جهان بودند که در زمان خود نوآوری داشتند با این وجود یکی از معیارهای طبقه بندی مربیان تعداد جام هایی است که آنها کسب کردند.

سر الکس فرگوسن با دوران پرشکوهی که بعنوان سرمربی داشت توانسته است ۴۸ عنوان قهرمانی به دست بیاورد تا بعنوان پرافتخارترین سرمربی فوتبال جهان مطرح شود و فاصله بسیاری با نفرات بعدی دارد.

فرگوسن، قهرمانی های خویش را از سنت میرن شروع کرد و در مسابقات فصل ۷۷-۱۹۷۶ قهرمانی لیگ دسته اول اسکاتلند را از آن خود کرد. او از زمانی که در سال ۱۹۸۶ راهی یونایتد شد، افتخارات زیادی را با این تیم به دست آورد.

در رده دوم میرشا لوچسکو قرار دارد که ۳۳ جام قهرمانی را به دست آورد و ۱۴ تیم را هدایت کرده است. او این فصل هدایت دیناموکیف را بر عهده دارد که در بالای جدول لیگ اوکراین است و در صورت قهرمانی در لیگ و جام حذفی می تواند رکورد خویش را به ۳۵ جام برساند ولی هنوز با فرگوسن فاصله بسیاری دارد.

کارلو آنچلوتی هم توانست دو جام در این فصل کسب کند تا به رکورد ۲۳ عنوان قهرمانی برسد و فاصله خویش را با بزرگان کم کرده باشد. مورینیو و گواردیولا هر کدام یک جام کسب کردند. این در شرایطی است که آنچلوتی می تواند بزودی در سوپرکاپ اروپا به رکورد ۲۴ عنوان قهرمانی هم برسد.

۱- سر الکس فرگوسن (۴۸ عنوان قهرمانی)

۲- میرشا لوچسکو (۳۸ عنوان قهرمانی)

۳- پپ گواردیولا (۳۲ عنوان قهرمانی)

۴- والری لوبانوفسکی (۳۰ عنوان قهرمانی)

۵- اوتمار هیتسفلد (۲۸ عنوان قهرمانی)

۶- ژوزه مورینیو (۲۶ عنوان قهرمانی)

۶- جک استین (۲۶ عنوان قهرمانی)

۶- لوئیس فیلیپه اسکولاری (۲۶ عنوان قهرمانی)

۹- کارلو آنچلوتی (۲۳ عنوان قهرمانی)

۱۰- جیوانی تراپاتونی (۲۲ عنوان قهرمانی)

منبع: