دادگاه عالی ورزش تحریم ورزشی روسی را تایید نمود

فرم نو: دادگاه عالی ورزش تصمیم یوفا و فیفا برای حذف تیم های روسی از رقابت های اروپایی را تایید نمود.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از سایت اسپورتال، به سبب جنگ تجاوزکارانه مقابل اوکراین، تیم های روسیه از رقابت های اروپایی کنار گذاشته شده اند. یوفا و فیفا تیم های باشگاهی و ملی روسیه را از رقابت ها کنار گذاشت تا سران فدراسیون فوتبال روسیه به دادگاه عالی ورزش شکایت کنند.
دادگاه عالی ورزش نیز اعتراض روس ها را درباره تیم های باشگاهی رد کرد ولی درباره تیم ملی روسیه فعلا نظر قطعی نداد.
پس از حمله روسیه به اوکراین، تیم های روسی درحال حاضر از رقابت های فوتبال اروپا حذف شدند. دادگاه داوری ورزش CAS نیز محرومیت تیم های باشگاهی روسی را از رقابت های اوپایی تایید نمود و بنا بر این اعتراض روس ها رد شد. البته این دادگاه اعلاام کرد فعلا درباره تیم ملی فوتبال روسیه تصمیم گیری صورت نگرفته است و بنا بر این پرونده شکایت روس ها از یوفا و فیفا به سبب حذف تیم ملی فوتبال روسیه از انتخابی جام جهانی فعلا باز است.
اتحادیه روسیه (RFU) مقابل تصمیمات فدراسیون جهانی فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا یوفا به CAS در لوزان شکایت کرده بود. فدراسیون های ورزشی تصمیم گرفتند روسیه را به سبب حمله به اوکراین از تمامی مسابقات محروم کنند. محرومیت از مسابقات یوفا هم اکنون به قوت خود باقی است.
اتحادیه فوتبال روسیه در ابتدای ماه مارس تحریم ها را «صراحتاً تبعیض آمیز» توصیف کرده بود.
کمیته بین المللی المپیک اعلام نمود که ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس باید از شرکت در تمامی مسابقات ورزشی بین المللی منع شوند.
هیات اجرائی کمیته بین المللی المپیک در اطلاعیه ای که منتشر کرد، دولت های روسیه و بلاروس را به “نقض آتش بس المپیک” در پی حمله به اوکراین متهم کرد.

منبع: