در آستانه انتخابات؛ تاخیر بدموقع در برگزاری صدمین نشست هیات اجرائی کمیته ملی المپیک

فرم نو: یکصدمین نشست اعضای هیات اجرائی کمیته ملی المپیک که قرار بود فردا اجرا شود به تاخیر افتاد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، طبق روال طبیعی در برگزاری هر دو هفته یکبار نشست اعضای هیات رئیسه و اجرائی کمیته ملی المپیک، فردا یکشنبه باید نشست جدید آنها اجرا شود اما شرایط برخی اعضا موجب لغو و جابه جایی زمان برگزاری این جلسه شده است.
این در حالی است که در پیش بودن انتخابات کمیته ملی المپیک (۱۷ اسفندماه) و لزوم تدوین بخشنامه انتخاباتی و تایید آن در هیات اجرائی و سپس کمیته بین المللی المپیک، می طلبد تا این جلسه ها منظم تر و حتی با فاصله زمانی کمتر اجرا شود.
کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در این مورد به خبرنگار مهر اظهار داشت: تعدادی از اعضای هیات اجرائی درگیر سفرهای کاری هستند و بنا بر این امکان برگزاری نشست در زمان مقرر همیشگی وجود نداشت بنا بر این این جلسه را با تاخیر دو روزه برگزار می نماییم.
وی همین طور در مورد بخشنامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک که تدوین آن برای انتخابات پیش رو در دستور کار است، اشاره کرد: از آنجائیکه اساسنامه جدید مبنای کار است، بخشنامه انتخاباتی قبل باید بازبینی شود. انجام این کار توسط ستاد انتخاباتی شروع شده است. اهتمام ما بر این است که بخشنامه موردنظر تا سه شنبه آماده شود تا در نشست هیات اجرائی بررسی و مصوبه لازم برای ارسال به کمیته بین المللی المپیک را بگیرد.
سعیدی اشاره کرد: البته قولی در این مورد نمی دهم. در صورتیکه تدوین بخشنامه به نشست روز سه شنبه نرسد جهت بررسی و تصویب آن نشست فوق العاده تشکیل خواهیم داد.
در هر صورت این که نشست جدید هیات اجرائی کمیته ملی المپیک با دو روز تاخیر، سه شنبه (۵ بهمن ماه) انجام خواهد شد. بررسی پروسه انتخابات کمیته ملی المپیک، بررسی و تصویب یک بخشنامه داخلی (تشریفات) و رسیدگی به درخواست ها از دستورالعمل های این جلسه خواهد بود.
نشست پیش روی اعضای هیات اجرائی کمیته ملی المپیک یکصدمین نشست آنها بشمار می رود. این جلسه برخلاف دیگر جلسات بدون میهمان انجام خواهد شد.

منبع: