همیلتون: از حضور در عربستان احساس خوبی ندارم

فرم نو: راننده مطرح فرمول یک عنوان نمود از حضور در عربستان به سبب سابقه بد حقوق بشری این کشور احساس خوبی ندارد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا و به نقل از استار، لوییس همیلتون، قهرمان “فرمول ۱” جهان، می گوید به سبب سابقه حقوق بشر در رقابت های آخر هفته در عربستان سعودی احساس «ناراحتی» می کند، اما تعدادی از هواداران این سوال را دارند که چرا بریتانیا مسابقه را تحریم نمی کند.
باتوجه به اینکه عنوان قهرمانی این فصل بین همیلتون، قهرمانی فعلی و مکس ورستاپن است، رقابت ها از حساسیت بالایی برخوردارست.
توجه به تصمیم فرمول یک برای برگزاری نخستین گرندپری در عربستان سعودی، جایی که قوانین سختگیرانه ای وجود دارد، جلب شد.
همیلتون قهرمان هفت دوره جهان قبلاً از پلتفرم خود برای صحبت در مورد اهدافی مانند “زندگی سیاهان مهم است” بهره برده است.
همیلتون اظهار داشت: آیا این جا احساس راحتی می کنم؟ خیر. اما این انتخاب من نیست که این جا باشم. این از جانب مسئولان انتخاب شده است که این جا باشد. او قوانین عربستان را “بسیار وحشتناک” توصیف کرد و اظهار داشت که در حوزه هایی مانند حقوق بانوان نیاز به بهبود است. تغییراتی وجود دارد که باید ایجاد شود. بعنوان مثال، حقوق بانوان برای رانندگی در سال ۲۰۱۸ قانونی شد ولی تعدادی از زنان به سبب رانندگی سال ها پیش هنوز در زندان هستند. بدین سبب تغییرات زیادی وجود دارد که باید اتفاق بیفتد و فکر می کنم ورزش ما باید کارهای بیش تری انجام دهد.
خیلی از هواداران او همیلتون را به خاطر این حرکت تحسین کرده اند، اما دیگران به این فکر کرده اند که چرا اگر اینقدر احساس بدی می کند از گرندپری عربستان خارج نمی گردد.

منبع: