خبری از میلاد وزیری نیست؛ غیبت ادامه دار تنها کماندار المپیکی در اردوی ملی

فرم نو: اردوهای تیم ملی تیروکمان در شرایطی پیگیری می شود که میلاد وزیری تنها نماینده این رشته در بازی های المپیک کماکان غایب است و خبری از او برای بازگشت به تیم ملی یا کنار رفتن همیشگی نیست.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، تیروکمان همچون رشته های حاضر در بازی های المپیک توکیو بود که پس از این بازی ها با تشکیل یک مرحله اردو و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (بنگلادش) به کارهای ملی خود ادامه داد. این فعالیت ها از ۱۳ آذرماه با برگزاری دور جدید اردوی تیم ملی پیگیری می شود در صورتیکه برای این مرحله هم نام میلاد وزیری در بین اردونشینان ریکرو نیست همانطور که وی در اردوی اول و ترکیب تیم اعزامی به بنگلادش نبود.
حال آنکه میلاد وزیری تنها نماینده تیروکمان ایران در بازی های المپیک ۲۰۲۰ بود که در شرایطی عجیب و شاید هم دور از انتظار صاحب سهمیه المپیک شد اما در توکیو عملکرد درخشانی نداشت و نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند. این درحالی بود که میلاد وزیری تجربه حضور در بازی های المپیک ۲۰۱۲ را هم داشت با این وجود نتیجه لندن را در توکیو هم تکرار کرد بدون حتی پیشرفت یک مرحله ای.

ابهامات غیبت ادامه دار کماندار المپیکی؛ خط خوردن یا خداحافظی
همین موضوع زوایای ابهامات پیرامون این کماندار و چرایی دور شدن او از تیم ملی را بیشتر می کند به ویژه که انتظار می رفت پس از المپیک نشست داخلی میان مسئولان فدراسیون و تیم ملی جهت بررسی عملکرد میلاد وزیری اجرا شود اما اینطور نشد و این مسئله باتوجه به غیبت ادامه دار این ورزشکار، خط فکری ها را به سمت اختتام همکاری او با تیم ملی برده است؛ حال بواسطه تصمیم مربیان برای کنار گذاشتن او یا تصمیم خودش برای خداحافظی به ویژه که وزیری سابقه خداحافظی از تیم ملی را هم دارد.
در واقع میلاد وزیری در شرایطی آذرماه سال ۹۸ از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک (تایلند) صاحب سهمیه المپیک توکیو شد که طی سالهای پیش از آن از تیم ملی خداحافظی کرده بود و پس از بازگشت هم مدت زمان زیادی را از این تیم دور بود. وزیری پس از المپیک لندن و به خاطر حواشی به جامانده از زمان اخراج مربی کره ای تیم ملی، از این تیم خداحافظی کرد. وی در بازگشت به عرصه تیروکمان، در خیلی از رویدادهای داخلی و بین المللی شرکت کرد با این وجود مسئولان وقت فدراسیون (دوره ریاست محمدعلی شجاعی) به او اجازه حضور در رقابت های گزینشی المپیک ریو را ندادند.
این مشکلات در کنار اختلاف نظری که میان مدیران وقت فدراسیون و نیروهای مسلح وجود داشت، میلاد وزیری را بازهم از تیم ملی دور کرد. البته وی همچنان تمرینات و حضور در میادین داخلی و رقابت های اوپن – با هزینه شخصی- را دنبال می کرد اما در عین حال تصمیم داشت برای بار دوم مبادرت به خداحافظی از تیم ملی کند که بگفته خودش با حمایت و پشتیبانی رییس کمیته ملی المپیک ماندگار شد و در نهایت نتیجه هم اعزام او به رقابت های گزینشی المپیک توکیو شد و سهمیه ای که به دست آورد.
با همه اینها میلاد وزیری در توکیو خوش ندرخشید. وی در مرحله مقدماتی بازی های المپیک شصست و سوم شد و نتوانست از این مرحله صعود کند در حالی که فدراسیون برای آماده سازی او انرژی لازم را صرف کرده بود. حضور در اردوی ترکیه (فرودین ماه)، کاپ جهانی سوئیس (اردیبهشت ماه)، کاپ جهانی فرانسه و آخرین مرحله انتخابی المپیک (خردادماه) و اردو و مسابقات ترکیه (مردادماه) قسمتی از اعزام ها و مسابقاتی بود که برای میلاد وزیری و قبل از اعزامش به المپیک انجام شد با همه اینها او نسبت به نخستین حضور المپیکی اش جهشی نداشت.
این مسئله در کنار خداحافظی احتمالی میلاد وزیری، ابهاماتی را هم در مورد کنار گذاشتن احتمالی اش از تیم ملی به وجود آورده بااینکه هیچ صحبتی در ارتباط با آن مطرح و تایید نشده است.

توضیح سرمربی تیم ملی ریکرو در مورد غیبت میلاد وزیری؛ خودش اعلام آمادگی نکرده
در هر صورت این روزها فعالیت میلاد وزیری معطوف به مسابقات باشگاهی شده است. او با تیم دانشگاه آزاد در این رقابت ها شرکت دارد و هفته گذشته هم رکورد ۳۳۱ (دور نخست) را ثبت نمود اما کماکان خبری از وی در تیم ملی نیست و اصلا هم معین نیست که مقرر است این غیبت ادامه دار باشد یا مقطعی.
بهزاد پاکزاد سرمربی تیم ملی ریکرو در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دلیل عدم استفاده از میلاد وزیری در اردوهای این تیم اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته فنی که به تمام هیات های استانی هم ابلاغ گردیده است، ملاک حضور در اردوی تیم ملی رکوردگیری و ثبت رکورد ورودی است. این کوردگیری هم لزوما در قالب مسابقه خاصی صورت نمی گیرد.
وی با اعلان اینکه رکورد ورودی به تیم ملی را پایین تر از رکورد کشوری در نظر گرفته ایم، اشاره کرد: رکورد کشوری در بخش مردان ۶۶۷ است که در اختیار خودِ میلاد وزیری است. رکورد ورودی این بخش را اما ۶۶۰ در نظر گرفته ایم. رکورد کشوری بخش بانوان هم متعلق به زهرا نعمتی و ۶۶۰ است که برای حضور در اردوی تیم ملی ۶۵۰ در نظر گرفته شده است. این رکوردها در کمیته فنی تصویب شده است.
سرمربی تیم ملی ریکرو با تاکید بر این که ثبت این رکوردهای ورودی ملاک حضور کمانداران در اردوی تیم ملی است، اشاره کرد: هر کمانداری در هر رقابتی یا در هر شرایطی این رکوردها را ثبت کند مجوز حضور در اردو را می گیرد. کماندارانی که مدعی ثبت این رکوردها هستند می توانند موضوع را به هیات های استانی خود اطلاع دهند تا بوسیله آنها به فدراسیون اطلاع رسانی شود. سپس از کماندار مورد نظر در حضور داور و نماینده فدراسیون رکوردگیری می شود. نتیجه هم ملاک دعوت شدن یا نشدن به اردو می شود.
پاکزاد با اعلان اینکه فرآیند و چگونگی رکوردگیری دو ماه پیش به همه استانها اطلاع رسانی شده است، اظهار داشت: تا به امروز میلاد وزیری برای رکوردگیری هیچ درخواستی به هیات استانی یا فدراسیون ارائه نکرده است. بدین سبب رکوردی از او ثبت نشده و در نتیجه به اردوی تیم ملی دعوت نشده است. تا زمانی هم که چنین درخواستی از جانب او یا هر کماندار دیگر مطرح نشود، آنها در لیست اردونشینان قرار نمی گیرند. قرار نیست در بخش ریکرو رقابت های انتخابی برای تیم ملی داشته باشیم. ملاک ما رکوردگیری است که برمبنای آماده بودن کماندار و درخواست خودِ او انجام می شود.
ادامه کار تیم ملی ریکرو با ترکیب ثابت و چراهای آن در غیاب میلاد وزیری، تیم ملی ریکرو دور جدید تمریناتش را با ترکیب رضا شبانی، ارشک فاضل و محمدحسین گلشنی (مردان) و مهتا عبدالهی (بانوان) شروع می کند. ترکیبی که عینا به مسابقات قهرمانی آسیا هم اعزام شد و اتفاقا نتیجه ای (مدالی) به دست نیاورد و این یعنی این که اگر صحبت های بهزاد پاکزاد در ارتباط با مصوبه کمیته فنی ملاک انتخاب اردونشینان باشد، به غیر از این چهار نفر، هیچ کماندار دیگری نتوانسته یا این آمادگی را در خود ندیده که طی این مدت رکورد ورودی را ثبت کند و این یک مشکل اساسی برای تیروکمان بشمار می رود. به هر حال رکوردی که برای ورود به اردوی تیم ملی در نظر گرفته شده پایین تر از رکورد کشوری است، رکورد کشوری هم از سال ها پیش در اختیار میلاد وزیری است و شکسته نشده است. جدا از این که چرا خودِ وزیری حاضر به رکوردگیری که ملاکش رکورد خودش است، نشده جای سوال دارد و این که چرا تیروکمان ایران در بخش ریکرو، تا به امروز کماندار دیگری نداشته که رکورد ورودی را ثبت کند و درکنار این چهار نفر قرار بگیرد؟ البته که ترکیب دعوت شده به اردو سنی پائینی دارد طوریکه رقم ۲۱ سال برای بخش مردان آن و سه کمانداری که در اختیار دارد، ثبت شده است. احیانا سرمایه گذاری روی همین تیم و ادامه کار با کماندارانش اساسا با هدف بازی های آسیایی ۲۰۲۲ و پس از آن رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ انجام می شود اما نباید از چراهای به وجود آمده غافل ماند.

منبع: