عیب یابی و تعمیرات ماشین لباسشویی در خانه

فرم نو: در این مقاله در مورد نشتی ماشین لباسشویی، ماشین لباسشویی با تکان های شدید و موارد دیگر نیز توضیحات مفیدی ارائه شده است.

ماشین لباسشویی نیاز به تعمیر دارد؟ با توصیه های تکنیک سرویس پارس، مشکلات رایج ماشن لباسشویی را برطرف کنید. این مقاله شامل دستورالعمل های گام به گام برای ماشین لباسشویی است که کار نمی کند، آبکشی نمی کند، پر نمی شود و نمی چرخد. همچنین در این مقاله در مورد نشتی ماشین لباسشویی، ماشین لباسشویی با تکان های شدید و موارد دیگر نیز توضیحات مفیدی ارائه شده است. برای ارتباط با بخش تعمیر لباسشویی کلیک کنید.

ماشین لباسشویی در اصل یک وان بزرگ است که بارها با آب پر می شود و سپس تخلیه می شود، می چرخد ​​تا لباس ها خشک شوند و دستگاهی برای هم زدن محتویات دارد.

ماشین لباسشویی شما کار نمی کند؟ شاید بتوانید برخی تعمیرات را خودتان انجام دهید.

چهار چرخه ای که هر ماشین لباسشویی انجام می دهد عبارتند از: پر کردن، شستشو، تخلیه و چرخش. اگرچه این توابع بسیار اساسی هستند ، اما تعدادی از موارد ممکن است با آنها اشتباه پیش برود.

شما می توانید تعدادی از مشکلات را به سادگی برطرف کنید. با این حال، برخی از مسائل بهتر است به دست تعمیرکار لوازم خانگی سپرده شود. قبل از کار روی ماشین لباسشویی، حتماً آن را از برق بکشید. قبل از اینکه بتوانید درب روی آن را برای کار باز کنید، قسمت بارگیری جلو ماشین لباسشویی باید خالی باشد.

 

ماشین لباسشویی کار نمی کند

اگر ماشین لباسشویی هیچ کاری انجام ندهد، به عبارت دیگر، هنگام تنظیم روی هر چرخه کار نمی کند و هیچ صدایی ایجاد نمی کند، ممکن است برق در آن جریان نداشته باشد.

اگر هنگام ورود به مرحله بعدی شستشو متوقف شود، ممکن است محافظ اضافه بار دستگاه خراب شده باشد. در این مورد، برخی از لباس ها را برای کاهش بار خارج کرده و اجازه دهید محافظ خود را مجددا تنظیم کند. سپس دستگاه را دوباره راه اندازی کنید. (در برخی موارد ، ممکن است لازم باشد ماشین لباسشویی را از برق بکشید و سپس مجدداً آن را وصل کنید تا دوباره تنظیم شود.)

در غیر این صورت:

1- مطمئن شوید که دستگاه به برق متصل و روشن است. در صورت لزوم، با استفاده از لامپ کار، دستگاه یا دستگاه اندازه گیری ولتاژ، منبع تغذیه ای را که به برق متصل است بررسی کنید. مطمئن شوید که درب ماشین لباسشویی به طور کامل بسته شده است.

2- اگر به نظر می رسد که پریز از کار افتاده است، قطع کننده مدار یا فیوز را بررسی کنید.

3- سیم برق را بررسی کنید. ماشین لباسشویی را از برق بکشید و سیم آن را از نظر شکستگی یا ناهمواری بررسی کنید. در صورت لزوم ، سیم را تعویض کنید.

4- درب را باز کرده و کلید درب و زبانه درب را که به آن فشار می دهد بررسی کنید. کلید را فشار داده و رها کنید. اگر هنگام انجام این کار کلیک نمی کند، احتمالاً خراب است. ماشین لباسشویی را از برق بکشید، سوئیچ را بردارید، آزمایش کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

5 اگر ماشین لباسشویی هنوز کار نمی کند، ممکن است کنترل ها معیوب باشند. برای تعمیر لباسشویی با تکنیک سرویس پارس تماس بگیرید.

نکته: برای جلوگیری از مشکلات ماشین لباسشویی، روش های صحیح نگهداری را بیاموزید. از میزان مناسب شوینده برای ماشین لباسشویی و سختی مناسب آب استفاده کنید، مطمئن شوید که دستگاه یکنواخت است و آن را بیش از حد بار نکنید.

 

ماشین لباسشویی به درستی آبکشی نمی کند

در صورت باقی ماندن مواد شوینده روی لباس یا ماشین لباسشویی بعد از یک چرخه، این مشکل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.

ابتدا مطمئن شوید که از دستگاه به درستی استفاده می کنید. به عبارت دیگر، مقدار مناسب صابون را در قسمت تعیین شده قرار می دهید، دستگاه را بیش از حد بار نکنید و غیره. برای اطلاعات بیشتر، دفترچه راهنمای دستگاه خود را بررسی کنید. یک بارگیری بیش از حد حجیم می تواند باعث شستشوی نامناسب شود.

 

اگر مواردی که ذکر شد، علت بروز مشکل نیستند، احتمال اینکه آب برای شستشو به درستی وارد محفظه نشود یا به درستی تخلیه نشود هست.

1- شیرهای تغذیه را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که دریچه های تامین آب که به شیلنگ های تغذیه سرویس می دهند در تمام راه باز هستند.

2- اطمینان حاصل کنید که شیلنگ های تغذیه پیچ خورده نیستند.

3- شلنگ تخلیه را بررسی کنید تا از تخلیه کامل دستگاه اطمینان حاصل شود. انسداد شلنگ می تواند باعث شود آب کثیف شستشو به عقب برگردد و در درام بماند. هنگام بارگیری، دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید بعد از هر دوره شستشو و آبکشی تخلیه می شود.

4- برای اطمینان از مسدود نبودن شلنگ تامین آب سرد، آن را بررسی کنید. شیر متصل به شیلنگ را ببندید و آن را از دستگاه جدا کنید. انتهای آن را در یک سطل بگذارید و شیر را دوباره باز کنید. باید یک جریان قوی از آب داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است شلنگ تا حدی مسدود شده باشد.

برای تعیین این که آیا علت از شلنگ است یا خیر، انتهای دیگر آن را از شیر جدا کرده، شلنگ دیگری به شیر وصل کنید و جریان آن را امتحان کنید. اگر جریان آب مطلوب باشد، ایراد از شلنگ است. یا شلنگ را تمیز کنید یا تعویض کنید.

5- اگر این اقدامات موثر واقع نشد، با تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

 

نشتی ماشین لباسشویی

نشت آب از ماشین لباسشویی معمولاً از شیلنگ یا اتصالات صورت می گیرد. اطمینان حاصل کنید آبی که نشت میکند، آب را از یک لوله خروجی خارج نمی کند. برای جلوگیری از آسیب احتمالی خروج آب، که در صورت ترکیدن شیلنگ های ماشین لباسشویی رخ می دهد، حتماً شلنگ های فولادی ضد زنگ "بدون ترکیدگی" و شیرهای خاموش کننده اهرمی را نصب کنید.

 

 

این نوع اهرم ها منبع آب شیر ماشین لباسشویی را در صورت لزوم قطع می کند. با استفاده از این موارد، می توانید اهرم های آب سرد و گرم را بین روزهای شستشو به راحتی خاموش کنید.

1- محل اتصال شیلنگ به شیرها و پشت ماشین لباسشویی را بررسی کنید. همچنین به دنبال شیلنگ های فرسوده که نشتی دارند باشید. در صورت نیاز کوپلینگ ها یا گیره های شلنگ را محکم کنید یا شیلنگ ها را به طور کامل تعویض کنید. اطمینان حاصل کنید که قبل از برداشتن شیلنگ ها آب را بسته اید و پس از جدا کردن آنها، آنها را در یک سطل تخلیه کنید.

2- بررسی کنید که آیا دستگاه بیش از حد کف می گیرد، که می تواند باعث سرریز شدن آن شود. با ریختن 1/2 فنجان سرکه سفید در 1 لیتر آب، کف را کاهش دهید. همچنین از مواد شوینده کمتر استفاده کنید یا از انواع کم نمک استفاده کنید.

3- پیچ و مهره، اتصالات و بلبرینگ را بررسی کنید. ممکن است واشر ماشین لباسشویی یا پیچ و مهره و یاتاقان دستگاه معیوب باشد که باید تعویض شود. در این مورد، با تعمیرکار لوازم خانگی تماس بگیرید.

 

ماشین لباسشویی مشکل پر شدن دارد

اگر به نظر می رسد هر دو آب گرم و سرد با فشار خوب وارد ماشین لباسشویی می شوند، ممکن است در حین چرخه پر شدن، از طریق عمل سیفون، آب زودتر از موعد تخلیه شود. مطمئن شوید که اتصال شیلنگ تخلیه به لوله تخلیه حداقل 34 اینچ از کف است (در غیر این صورت، مشکل را با لوله کش مطرح کنید). ارتفاع بین شلنگ تخلیه و لوله خروجی که مانع برگشت جریان آب می شود نیز بررسی شود.

دلیل دیگر پر نشدن ماشین لباسشویی ممکن است خراب شدن کلید سطح آب، تایمر یا انتخابگر دما باشد.

اگر ماشین لباسشویی شما پر می شود، ممکن است سوپاپ ورودی آب یا کلید سطح آب معیوب باشد.

شکستگی دریچه ورودی آب اغلب باعث نشت آب به وان لباس می شود. سوئیچ سطح آب معیوب نمی تواند سطح صحیح آب را در وان تشخیص دهد و سیگنال خاموش شدن آب را نمی دهد و در نتیجه سرریز می شود.

این تعمیرات بهتر است توسط مرکز تخصصی تعمیرات لباسشویی تکنیک سرویس پارس انجام شود.

لرزش یا لرزیدن ماشین لباسشویی

در بیشتر موارد، ماشین لباسشویی وقتی به درستی روی زمین قرار نگرفته یا به دلیل بارگیری نامناسب، غیر متعادل تکان می خورد یا ارتعاش می کند. در اینجا چگونه می توان آن را به آرامش رساند!

ابتدا احتمال لرزش ماشین لباسشویی به دلیل بارگیری نامناسب را بررسی و آن را اصلاح کنید. اگر بار در یک طرف وان جمع شده است، تنظیم کنید. سپس سطح زیر دستگاه را از لحاظ استحکام و تراز بودن بررسی کنید.

همچنین مطمئن شوید که کف مناسب است. برای اینکه دستگاه به درستی کار کند، کف باید مسطح، صاف و قوی باشد تا بتواند از ماشین لباسشویی سنگین و پر از آب بدون انحراف در زیر بار پشتیبانی کند.

1- قبل از انجام هرگونه کار روی ماشین لباسشویی، آن را از برق بکشید.

2- پایه های تراز را بررسی کنید. زیر ماشین لباسشویی را نگاه کنید و مطمئن شوید که همه پایه ها محکم روی زمین قرار گرفته اند. اگر یک یا هر دو پای جلویی روی زمین محکم نیستند، آنها را باز کرده (خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید) تا محکم شوند. توجه: پاهای جلویی باید تا حد امکان کوتاه باشد. آنها را کاملاً باز نکنید. یک تراز در بالای ماشین لباسشویی قرار دهید و در صورت نیاز پاهای جلو را کمی تنظیم کنید تا ماشین لباسشویی یکنواخت شود.

یک تراز روی ماشین لباسشویی بگذارید تا مطمئن شوید که از یک طرف به طرف دیگر و از جلو به عقب هم سطح است.

3- مطمئن شوید که پاهای جلویی دارای درپوش لاستیکی و مهره های قفل کننده هستند تا محکم نگه داشته شوند. اگر پایه ها فاقد این موارد است، این قطعات را بخرید و نصب کنید. توجه: می توانید پد های ضد ارتعاش را برای قرار دادن زیر پاها خریداری کنید. این موارد بسیار کمک می کند.

4- در صورت لزوم، ماشین لباسشویی را به جلو کج کنید. این باعث می شود پای عقب خود تنظیم شود. تراز را دوباره بررسی کنید و دوباره پای جلویی را تنظیم کنید. دستگاه را وصل کرده و آن را خالی روشن کنید.

آن را در چهار مرحله شستشو بررسی کنید تا ببینید آیا هنوز هم ارتعاش دارد یا خیر. در صورت وجود لرزش، با تعمیرکار لوازم خانگی تماس بگیرید.