در آستانه سفر به توكیو؛ اعلام تست کرونا یک ورزشکار کاروان پارالمپیک مثبت

فرم نو: نتیجه تست کرونا یکی از یکی از ورزشکاران اعزامی ایران به بازی های پارالمپیک مثبت اعلام گردید.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، انجام تست کرونا از اعضای کاروان ایران در بازی های پارالمپیک تا قبل از اعزام به محل برگزاری این بازی ها در توکیو در دستور کار کمیته ملی پارالمپیک قرار داشت.
این در حالی است برمبنای تست های به عمل آمده، ابتلای یکی از ورزشکاران کاروان ایران به کرونا تایید شده است.
نتیجه تست کرونا این ورزشکار در مرحله اول منفی بوده اما این نتیجه در دومین مرحله مثبت اعلام شده است.
به همین دلیل اعزام این ورزشکار مشروط به منفی بودن تست سوم است. در صورتیکه نتیجه تست سوم منفی باشد، اعزام این ورزشکار صورت خواهد گرفت در غیر این صورت اعزام او از برنامه خارج می شود.
این شرایط در مورد دو نفر دیگر از اعضای کاروان پارالمپیک هم به وجود آمده است. مقرر است تا چند ساعت آینده نتیجه تست سوم این افراد مشخص شود.
کاروان پارالمپیک در آستانه حضور در بازی های ۲۰۲۰ توکیو در حالی درگیر مثبت اعلام شدن تست کرونا شده که چهار روز پیش نتیجه تست مرتضی عابدی بازیکن تیم بسکتبال با ویلچر هم مثبت اعلام گردید و بنا بر این وی از لیست تیم ملی بسکتبال با ویلچر خط خورد و یک بازیکن دیگر جایگزینش شد.
پیش از این هم دو نفر از اعضای تیم ملی والیبال نشسته به کرونا مبتلا شده بودند که دوره درمان و نقاهت زمان آن طی شده و بدین سبب مشکلی بابت اعزام ندارند.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲ تا ۱۴ شهریورماه در توکیو انجام می شود.
اولین گروه از کاروان ایران شامل رئیس، دبیر و نایب رییس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، گروهی از خبرنگاران و نیز ورزشکاران رشته های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، جودو، وزنه برداری، تیراندازی با کمان، برخی از ورزشکاران رشته دو و میدانی و گروهی از همراهان امشب عازم توکیو می شوند.

منبع: