نمایش فدراسیون وزنه برداری درباره اعزام ورزشكار مصدوم به المپیك!

به گزارش فرم نو فدراسیون وزنه برداری در حالی خبر از اعزام قطعی دختر وزنه بردار ایران به المپیک توکیو را داد که چهار روز بعد پزشکان به صراحت اعلام نمودند که او شرایط وزنه زدن را ندارد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، درفاصله ۱۴مانده تا آغاز بازی های المپیک، پریسا جهانفکریان که اخیرا سهمیه المپیک را گرفته است، در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کرد آن هم با دست بسته. به فاصله چند ساعت پس از آن، کمیته ملی المپیک اعلام کرد، بعد از تشکیل کمیسیون پزشکی، مشخص شد که جهانفکریان شرایط حضور در المپیک را ندارد ازاین رو عمر المپین شدن این دختر وزنه بردار کوتاه بود و حضور در بازی ها را از دست داد.
نکته ای که در این میان وجود دارد، فدراسیون وزنه برداری هم قبل از فدراسیون پزشکی ورزشی، تشکیل جلسه داد و اطلاع داشت که آن موقع حدود هفت تا هشت روز از عمل جراحی جهانفکریان گذشته است، ازاین رو چگونه اعلام نمود که این وزنه بردار بطور قطع به المپیک می رود در حالیکه هنوز هم دست او بسته است و شرایط تمرین دارد.
فدراسیون وزنه برداری که با انواع و اقسام صدمه وزنه برداران سروکار داشته است یعنی متوجه وضعیت دختر وزنه بردار نشد که اعلام نمود می تواند به المپیک برود؟ اگر یک درصد کمیته ملی المپیک هم او را اعزام می کرد، فدراسیون به این مساله فکر نکرد، وزنه زدن جهانفکریان با شرایطی که او دارد، ممکن بود صدمه های بیشتری را به او وارد کند.
بهتر بود فدراسیون وزنه برداری قبل از قهرمانی آسیا جدی تر پیگیر جهانفکریان بود و مشاوره های بهتری به او به خصوص در مورد درمانش می داد، شاید در این صورت جهانفکریان زودتر از این المپیکی می شد نه در دقیقه ۹۰ آن هم در شرایطی که اخیرا عمل جراحی کرده است.
از طرف دیگر زمانی که فدراسیون وزنه برداری تصمیم گرفت اسم جهانفکریان را رد کند، هنوز فهرست وزنه برداران المپیکی بسته نشده بود ازاین رو با انصراف ایران، این سهمیه می توانست به وزنه بردار گواتمالا برسد اما حالا فدراسیون جهانی فهرست نهایی وزنه برداران را اعلام نمود و پرونده آنرا بست. درواقع ایران، یک سهمیه المپیک را از یک کشور دیگر را هم دریغ کرد.
با توجه به این که فدراسیون ۱۳ تیر اعلام نمود که جهانفکریان به المپیک می رود و ۱۷ تیر کمیته ملی المپیک اعلام نمود شرایطش را ندارد ازاین رو به نظر می آید فدراسیون تنها خواسته این مطلب از سمت خودش مطرح نشود تا حاشیه ای متوجه اش نباشد. البته فدراسیون برای دوری از حاشیه می توانست در سهمیه گرفتن زنان بهتر از این عمل کند و الان هم که نمی توانست نماینده خویش را اعزام کند حداقل از ابتدا حقیقت را می گفت.