مدیر فنی هندبال زنان: دعا می نماییم 12 تیم در آسیا شركت نمایند

به گزارش فرم نو عزت الله رزمگر اظهار داشت: دعا می نماییم تعداد تیم های حاضر در مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا زیاد باشد تا ۶ تیم بتوانند سهمیه جهانی را بگیرند.

مدیر فنی تیم ملی هندبال زنان در گفت و گو با ایسنا در مورد در خصوص رقبای اصلی تیم ملی هندبال زنان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار نمود: باید برنامه ریزی نماییم تا بازیکنان منتخب ما در بهترین سطح برای مسابقات حاضر شوند. در این دوره چون سهمیه جهانی افزوده شده است تیم های شرکت کنندگان خیلی خوب و آماده در مسابقات آسیا حاضر می شوند. طبق پیشبینی من کره جنوبی، ژاپن، چین، قزاقستان و ازبکستان ۵ تیم اول آسیا هستند البته اگر کره شمالی هم حاضر شود که ازبکستان یک پله پایین تر از کره شمالی قرار می گیرد و کار ما سخت تر می شود.
عزت الله رزمگر اظهار داشت: اگر در این مسابقات ۱۲ تیم شرکت نمایند ۶ سهمیه جهانی توزیع می شود ولی حتی اگر ۱۱ تیم حضور داشته باشند تعداد سهمیه های جهانی ۵ سهمیه خواهد شد. دعا می نماییم تعداد تیم های حاضر در مسابقات زیاد باشد. طبق پیشبینی من از ۱۵ کشور حاضر در آسیا کره جنوبی، چین، ژاپن، قزاقستان، کره شمالی، ازبکستان، ایران، هنگ کنگ، هندوستان، قطر، سنگاپور، افغانستان، اندونزی، کویت و مالزی حداقل ۱۲ تیم برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کنند.
وی در مورد انتخاب نفرات برای تیم ملی هندبال زنان اظهار داشت: ما تیم ملی را تلفیقی از نسل بزرگسال، نسل دوم یعنی بازیکنان امید و نسل سوم یعنی جوانان تشکیل خواهیم داد و امیدواریم با کمک و تلاش بازیکنان و کادر فنی تیم، به خوبی جهت شرکت در مسابقات آماده شود. از نظر من سن و سال و جوانی تاثیری روی انتخاب بازیکن ندارد. هر بازیکنی که بتواند عامل های آمادگی جسمانی و سیستم تاکتیکی و تکنیکی را به نمایش بگذارد از نظر بنده آن بازیکن مهره شایسته و خوبی برای کشورم خواهد بود.
رزمگر تصریح کرد: اگر هر ۱۲ تیم پیشبینی شده در مسابقات شرکت نمایند شرایط اول بستگی به قرعه ای دارد که ایران در آن قرار می گیرد. در درجه دوم هم به تلاش، زحمت، از خودگذشتگی و همیت بازیکنان بستگی دارد. در نهایت از خانواده ها هندبال هم می خواهیم که دختران خویش را در این مسابقات حمایت کنند تا در مسابقات انتخابی جهانی موفق باشیم.
وی در مورد زمان آغاز اردوهای تیم ملی هندبال زنان جهت حضور در رقابت های قهرمانی آسیا اظهار نمود: با کمک همکارانم درحال انجام کارها هستیم. مقرر است در گام نخست ۵۶ ورزشکار را در دو گروه ۲۸ نفری (هر پست ۸ نفر) به اردو دعوت نماییم تا بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرند. در مرحله دوم اردوها تعداد بازیکنان به ۲۸ نفر یعنی برای هر پست ۴ نفر کاسته می شود. پس از اینکه تعداد نفرات کم شد هر ماه دو اردو خواهیم داشت.
مدیر فنی تیم ملی هندبال زنان در ادامه در مورد آغاز اردوها اظهار داشت: در تلاش هستم که ۲۰ تا ۲۳ خرداد نخستین گروه و ۲۳ تا ۲۶ خرداد گروه دوم را به اردو دعوت نماییم. با رایزنی هایی که انجام می دهم احیانا باشگاه اشتاد سازه مشهد میزبانی این دوره از مسابقات را بپذیرد و مرحله نخست از اردوهای تیم ملی در مشهد با نام امام رضا استارت بخورد. دوره های بعدی اردوها در تیر و مرداد خواهد بود که این ۴ مرحله اردوی تدارکاتی مهم و پرفشار هستند و افراد منتخب برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می شوند.

منبع: