تصویری عجیب از والیبال زنان

تیم ملی والیبال زنان ایران در حالی اردوی آماده سازی خودرا سپری می کند که تصاویر منتشره شده از این تیم نگرانی هایی را درباره حمایت و توجه فدراسیون از این تیم به وجود آورده است.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، اردوی تیم ملی والیبال زنان ایران مدتی است شروع شده تا ملی پوشان خودرا برای مسابقات قهرمانی آسیا که شهریور سال جاری برگزار می شود، آماده کنند. بر این اساس مطابق با بیان فدراسیون والیبال، ۲۶ بازیکن در دو گروه به اولین اردوی انتخابی دعوت شده اند تا زیر نظر فاطمه شعبان خمسه بعنوان مربی کار خودرا شروع کنند. البته هدایت تیم والیبال زنان را فریبا صادقی بر عهده دارد که به سبب مبتلاشدن به کرونا در قرنطینه به سر می برد.

فدراسیون والیبال بتازگی گزارشی تصویری از تمرینات تیم ملی منتشر نموده که موجب تعجب شده، چونکه ملی پوشان لباس های متفاوتی را به تن کرده اند و یکدستی در تیم به چشم نمی خورد، حتی تعدادی از آنها لباس تیم های باشگاهی خودرا پوشیده اند.

تیم ملی در هر رشته ای از اهمیت ویژه ای برخوردارست که باید شان و جایگاه آن به خوبی حفظ شود. تهیه لباس یکدست برای ملی پوشان کوچکترین کاری است که فدراسیون های ورزشی باید انجام بدهند تا اینطور تصاویری رنگارنگ تحت عنوان تیم ملی منتشر نشود.

هر چند این اردو انتخابی است و شاید گفته شود که در اردوی انتخابی لباس یکدست به بازیکنان داده نمی گردد اما این مساله چیزی جز توجیه نیست، چونکه تهیه ۲۶ دست لباس هزینه چندانی برای فدراسیون ندارد و کار دشواری نیست اما وجهه مناسبی از تیم ملی را نشان میدهد. از طرفی تیم ملی بزرگسالان ویترین والیبال زنان است که باید توجه ویژه ای به آن شود و توجیهاتی از این دست که لباس از اردوی اصلی داده می شود، قابل پذیرش نمی باشد.

فریبا محمدیان بعنوان نایب رییس زنان فدراسیون سال ها در ورزش حضور داشته و قبل از این معاونت توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان را برعهده داشته، بدین سبب به خوبی از شرایط ورزش و ملزومات تیم های ملی آگاه است و همین موضوع مسئولیت او را بیشتر می کند که چرا به دنبال حفظ هماهنگی ظاهری در تیم ملی، حتی در اردوی انتخابی نبوده است؟