انتخابات شطرنج برای تعیین رئیس؛ ۵ كاندیدا برای خروج از ۱۵ ماه بلاتكلیفی

برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی روز چهارشنبه با برگزاری انتخابات شطرنج پیگیری می شود تا پس از 15 ماه وضعیت مدیریتی این فدراسیون سروسامان بگیرد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج در حالی برای فردا چهارشنبه برنامه ریزی شده که دوره ریاست قبلی در این فدراسیون اسفندماه سال ۹۸ به انتها رسید اما با وجود اقدامات انجام شده برای برگزاری بموقع مجمع که از ثبت نام کاندیداها شروع و تا اعلام نتیجه بررسی صلاحیت آنها و حتی تعیین زمان برگزاری مجمع ادامه داشت، تعیین وضعیت مدیریتی جدید تا به امروز به تاخیر افتاد.
طی این مدت برخی مسائل حاشیه ای منجر به ابطال ثبت اسامی اولیه و اعلام نام نویسی باردیگر از کاندیداها شد و تا مات شدن یکی از نامزدها هم ادامه داشت تا در نهایت مجمعی که قرار بود آبان ماه سال قبل برگزار به فردا موکول گردد.
این مجمع در حالی برگزار می گردد که از مجموع ۱۴ کاندیدایی که با انجام ثبت نام، آمادگی خودرا برای ریاست در شطرنج اعلام نمودند فقط ۵ نفر مجوزهای نهایی را دریافت نمودند.
محمدابراهیم مداحی یکی از ۵ کاندیدای ریاست شطرنج و تنها کاندیدایی است که پیشینه ریاست در این رشته را دارد. وی قبل از ریاست محمد جعفر کامبوزیا و مهرداد پهلوان زاده در فدراسیون شطرنج، برای مدت ۶ سال ریاست این فدراسیون را بر عهده داشت.
افشین داوری و احمد گواری هم دو کاندیدای دیگری این انتخابات هستند که اتفاقا پرونده قطوری از اعلام آمادگی برای ریاست در فدراسیون های مختلف دارند اما به نتیجه نرسیدن هیچ از آنها سبب شده تا برای آزمون شانس خود در شطرنج هم اقدام نمایند تا شاید اینبار یکی از افراد منتسب به وزارت ورزش متصدی شطرنج شود.
رضا شیرین آبادی هم دیگر کاندیدای شطرنج است و البته حسن تامینی، فردی با پیشینه سیاسی و فوتبالی؛ وی نماینده مجلس در دوره های هشتم و نهم بود و کارهایی هم بعنوان بازیکن و مربی فوتبال در سطح استان گیلان داشته است. تامینی این روزها هم در زمینه سلامت و بهداشت مشغله های خودرا دارد با این وجود کاندیدای ریاست شطرنج هم شده است.
اینکه فردا در آخر یک دور رای گیری رییس جدید فدراسیون شطرنج مشخص می شود یا این که باتوجه به پیشینه و موقعیت فعلی کاندیداها، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد اصلا معین نیست اما در هر صورت بلاتلکیفی از این رشته دور می شود البته اگر بازهم تصیمات جدیدی پیرامون مجمع و عدم برگزاری آن گرفته نشود.
مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج از ساعت ۱۰ روز چهارشنبه به ریاست مهدی علی نژاد در محل آکادمی ملی المپیک شروع می شود. در بین ترکیب ۴۱ نفره مجمع این فدراسیون پویا ایدنی و سارا خادم الشریعه بعنوان نماینده ورزشکاران و امیررضا پوررمضانعلی بعنوان نماینده مربیان حضور دارند.
همچنین مهرداد پهلوان زاده رییس پیشین فدراسیون هم بعنوان تنها نماینده داوران در این مجمع شرکت خواهد داشت.