سرمربی تیم ملی آلیش زنان در گفت وگو با فرم نو: تكنیك دختران كشتی گیر خوب است

آنا براتی می گوید از سطح مسابقات قهرانی کشور آلیش زنان راضی است و تقسیم مدال های طلا بین استان های مختلف را نشانه ای از نزدیک شدن سطح ورزشکاران بهم می داند.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، مسابقات قهرمانی کشور کشتی آلیش زنان روز گذشته (یکشنبه) برگزار و نفرات برتر اوزان مختلف مشخص شد. کشتی زنان که بعد از شیوع کرونا فعالیتی نداشت و تنها یک اردوی کوتاه مدت تیم ملی برگزار شد، شاهد رقابت دختران کشتی گیر بود.

آنا براتی، سرمربی تیم ملی در گفتگو با ایسنا با بیان رضایت از سطح مسابقات، بیان نمود: مسابقات خیلی خوب برگزار شد و راضی بودم. هر چند تعطیلی های ناشی از انتشار کرونا سطح بعضی از کشتی گیران را پایین آورده بود اما خوشحالم که مسابقات برگزار و مدال های طلا بین استان های مختلف تقسیم شد.

او اضافه کرد: بسیاری از استان ها با این که فکرش را نمی کردیم، مدال گرفتند که این مورد نشان داده است سطح کشتی گیران بهم نزدیک شده است. به نفع ماست چون استان ها برای ارتقای سطح خود تلاش می کنند.

براتی با اشاره به اینکه دوری از مسابقات تأثیر زیادی روی کشتی گیران نداشته است، اظهار داشت: در این زمان دختران، به خصوص اعضای تیم ملی تمرینات خویش را داشتند. هرچند بعضی از ملی پوشان باختند و کسی مثل زهرا یزدانی هم جز تیم مازندران قرار نگرفته و در مسابقات حضور نداشت اما در کل برای قهرمانی کشور خوب بود. از طرفی تکنیک خوبی هم داشتند و مشخص بود که مربیانمان کار می کنند.

او در مورد دلیل حضور نداشتن زهرا یزدانی، دارنده مدال برنز مسابقات جهانی قزاقستان است، اظهار داشت: وی در انتخابی استان مازندران مقابل یکی از رقبایش شکست خورده و در تیم اعزامی قرار نگرفته بود.

براتی در مورد اردوی تیم ملی اظهار داشت: مقرر است اردوی تیم ملی را هفته سوم اسفند برگزار نماییم اما همه چیز بستگی به شرایط کرونا دارد. از طرفی اگر مجوز تعداد بالا را بدهند، نفرات اول تا سوم هر وزن را دعوت می نماییم در غیر این صورت نفرات اول و دوم را خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی در مورد امکان حضور زهرا یزدانی در اردوی اسفند بیان نمود: هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است. نمی دانم او آمادگی دارد یا نه اما اگر آماده باشد باید با فدراسیون صحبت نماییم چون در بخش زنان تبصره ای نداریم که آیا قهرمانانی که در مسابقات کشوری شرکت نمی کنند امکان حضور در تیم ملی را دارند یا نه.

منبع: