انتخاب رئیس جدید برای هیاتی با سند بیات شطرنج

فرم نو: هیات شطرنج گیلان که به سبب چگونگی ثبت سند آن جنجالی و مشکل ساز شده است، با برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس جدید خودرا پس از 12 سال شناخت.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مجمع انتخاباتی هیات شطرنج گیلان امروز دوشنبه انجام شد که طی آن حسین میربلوک با کسب ۱۵ رای از ۱۶ رای ماخوذه بعنوان رئیس جدید این هیات برگزیده شد.
این انتخابات در شرایطی انجام شد که ریاست هیات شطرنج گیلان ۱۲ سال متوالی در اختیار کیومرث بیات بود، پدر شهره بیات داور بین المللی و دبیر پیشین فدراسیون که سال قبل پناهنده شد.
خردادماه سال قبل البته با تصمیم فدراسیون شطرنج و سرپرست آن، بیات از ریاست هیات شطرنج گیلان کنار گذاشته شد اما اقداماتی که وی در زمان ریاستش و برای ثبت این هیات انجام داده بود مشکلاتی را به جا گذاشت که حتی تا مسدود شدن حساب مالی شطرنج گیلان هم پیش رفت.
بیات در دوره ریاستش و طبق قانون مبادرت به ثبت هیات شطرنج گیلان در اداره کل ثبت استان کرده بود اما به این شکل که «تا همیشه» مدیریت این هیات در اختیار خودش باشد! در حقیقت این مسئله یکی از دلیلهای کنار گذاشتن کیومرث بیات بود بااینکه با وجود رفتن وی، در دوره سرپرستی علیرضا یوسفی مشکلاتی برای این هیات بوجود آمد.
از آنجا که هیأت شطرنج گیلان به نام کیومرث بیات ثبت شده بود حساب هیأت هم به نام او است. بنا بر این پس از رفتنش گردش مالی در این حساب متوقف و در نهایت درآمدهای مالی شطرنج گیلان به صفر رسید.
خبرگزاری مهر در گزارش هایی با عنوان «برملا شدن تخلفی بزرگ در شطرنج / هیات استانی که ملک شخصی شد» و «صفر شدن درآمدهای مالی یک هیات استانی به سبب بیات بودن سند» به این موضوعات پرداخته بود.
حال انتظار می رود با تعیین تکلیف انتخابات هیات شطرنج گیلان و تعیین رئیس جدید که پس از ۱۳ سال انجام شده (بیش از یک سال از دوره سرپرستی می گذرد) اقدامات لازم برای اصلاح چگونگی ثبت این هیات صورت گیرد.

منبع: