در گفت وگو با مدیركل ورزش و جوانان قم مطرح شد ورزش بانوان درقم همه در انتظار روزهای خوب

قم مدیرکل ورزش و جوانان قم از کوشش های صورت گرفته برای توسعه ورزش بانوان و افزایش سرانه ورزشی در این عرصه خبرداد.
رسول منعم در گفت و گو با ایسنا، درباب ورزش بانوان در استان قم عنوان کرد: به همه هیئت های ورزشی ابلاغ گردیده است که در صورت وجود متقاضی بانوان، در اماکن ورزشی تا ساعت چهار اولویت با بانوان است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان، با اشاره براینکه تعدادی از ورزش ها باید با شرایط فرهنگی تلفیق داده شود، اظهار نمود: با برخی نظارت ها استادیوم یادگار امام را می توان در اختیار فوتبال بانوان قرار دادکه در ارتباط با ایاب ذهاب نیز هیئت فوتبال باید اندیشه ای کند.
وی با اعلان اینکه به دنبال این هستیم که درمجموعه های مرکزی فضایی را برای رشته های دومیدانی، فوتبال و.. برای بانوان مهیا نماییم، اشاره کرد: در ارتباط با ورزشگاه تختی صحبت های اولیه صورت گرفته تا در صورت تمایل بخش خصوصی و در امتداد اجرای ماده 27 این ورزشگاه در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد و در صورتیکه برگشت اعتبار مالی آن توجیه پذیر نیز باشد این مجموعه با فضایی کاملا اصولی در اختیار بانوان قرار بگیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره براینکه برای دوچرخه سواری بانوان نیز باتوجه به شرایط باید مکانی ویژه بانوان مانند دانشگاه حضرت معصومه، پارک های بانوان و… در نظر گرفته شود، بیان کرد: توقع داریم که شهرداری در بخش ایجاد فضای ورزشی در بوستان ها جدی تر عمل کند.
منعم افزود: در توسعه ورزش همگانی موضوع استفاده از فضای مدارس در ایام تعطیل مطرح گردیده است که می تواند زیرساخت مناسبی را در اختیار بانوان قرار دهد که امیدواریم با کمک آموزش و پرورش بتوانیم این امر را عملی نماییم.
وی با تاکید براینکه باتوجه به بافت فرهنگی قم علاقمند هستیم که بدون ایجاد هر گونه دافعه ای همه افراد را جذب ورزش نماییم و عده ای نسبت به این امر بدبین نشوند، اشاره کرد: به شهرداری نیز پیشنهاد شده که زمین کنار بوستان نرگس به ما واگذار شود که بتوانیم مسیری جداگانه جهت استفاده شبانه روزی بانوان از این پارک ایجاد نماییم.
وی با اشاره براینکه سعی شده است که مشکلات ورزش های روباز را در ورزش های سر پوشیده جبران کرده ایم، وی ادامه داد: مشتاق حضور بانوان در عرصه مدیریت ورزشی هستیم و مقدمات این امر را نیز فراهم نموده ایم و در همین راستا بعنوان یکی از استان های پیشتاز، اداره بانوان ورزش و جوانان را به معاونت بانوان ارتقا دادیم.