از سوی احمدی صورت گرفت؛ تشریح برنامه های وزارت ورزش برای دهه فجر

فرم نو: معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش برنامه های این وزارتخانه برای ایام دهه فجر را تشریح نمود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، عبدالحمید احمدی معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی امروز شنبه در نشست خبری که به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، دستاوردهای این وزارتخانه در حوزه خودرا تشریح و برنامه های مورد نظر برای گرامیداشت دهه فجر ۹۹ را تشریح نمود.
وی در شروع با اعلان اینکه برای برنامه ریزی ایام گرامیداشت دهه فجر امسال به موضوع کرونا و رعایت پروتکل ها توجه شده، اشاره کرد: ۵۲ فدراسیون ورزشی برای این ایام برنامه دارند همین طور ادارات کل و هیات های استانی هم برنامه هایی دارند که در روزهای پیش رو اجرا می شوند.
معاون وزیر ورزش با اعلان اینکه کارگروه ورزش و جوانان وزاتخانه متشکل از نمایندگان وزارت ورزش، دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، سازمان بسیج ورزشکاران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت نیروهای مسلح و … تشکیل شده، افزود: بخش های تربیت بدنی فعال در هر یک از وزارتخانه ها و نهادها هم برای ایام دهه فجر برنامه هایی دارند.
احمدی با اعلان اینکه رزمایش کمک های مؤمنانه یکی از برنامه های ویژه دهه فجر است، افزود: فوتبال، بولینگ و بیلیارد، بدمینتون، انجمن ورزش های رزمی و زورخانه ای پنج فدراسیونی هستند که مجری این برنامه هستند.
وی اشاره کرد: ۱۲ بهمن و همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) طنین زنگ زورخانه در تمام زورخانه ها به صدا در خواهد آمد.
به گفته وی سه طرح ملی ورزش همگانی با عنوان طرح ملی نشاط (رقابت ورزش های الکترونیک)، طرح ملی لیگ تندرستی و طرح ملی بازی و نشاط کودکانه با همکاری هیات های استانی ورزش همگانی طی ایام دهه فجر اجرا می شود.
احمدی از رونمایی و تبیین سند استراتژیک ورزش برمبنای بیانیه گام دوم انقلاب بعنوان دیگر برنامه ویژه ایام دهه فجر نام برد و اظهار داشت: این سند با همکاری وزارت ورزش و سازمان بسیج ورزشکاران تبیین شده و رونمایی از آن ۱۳ بهمن انجام می شود.
این معاون وزیر ورزش اشاره کرد: ورزش صبحگاهی همراه با زنگ زورخانه توسط فدراسیون ورزش های زورخانه ای با همکاری هیات های استانی و شبکه های استانی صدا و سیما برنامه ای است که اجرای آن برای ۱۳ بهمن ماه پیش بینی شده است.
احمدی به برگزاری اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآنی اشاره نمود و گفت. پیش بینی شده در این دهه فجر بتوانیم با حضور آنلاین برگزیدگان استانها مرحله اختتامیه این دوره را برگزار نماییم. در مرحله مقدماتی، استانی و … این دوره مسابقات قرآنی بیش از ۲۵ هزار نفر شرکت داشتند.
معاون وزیر ورزش اشاره کرد: برنامه ورزش صبحگاهی و بازدید از موزه سردار شهید قاسم سلیمانی برای ۱۶ بهمن ماه و در بلا موزه دفاع مقدس پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: مراسمی به منطور تجلیل و تکریم همسران و فرزندان شهدای جامعه ورزش توسط امور ایثارگران و بسیج وزارت ورزش انجام می شود. همین طور اجرای برنامه ویژه بازی های سنتی و بومی محلی در روستای قنات ملک (استان کرمان) زادگاه سردار شهید قاسم سلیمانی توسط فدراسیون روستایی و عشایری اجرا می شود. همزمان در تمام استانها، هیات های استانی برنامه های اینچنینی خواهند داشت.
معاون وزیر از حضور نمادین جامعه ورزش در مرقد امام خمینی (ره) هم بعنوان یکی از برنامه های ویژه یاد کرد.
به گفته عبدالحمید احمدی، مجموع برنامه های پیش بینی شده ایام گرامیداشت فجر ۹۹ در حوزه ورزش شامل ۵۰۰ برنامه از جانب فدراسیون ها و ۴۱۰۰ برنامه از جانب ادارات کل ورزش استان هاست.
این معاون وزیر ورزش در بخش پایانی صحبت های خود و در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که در ارتباط با اعتبار پیش بینی شده برای مجموع این فعالیت ها عنوان شد، اظهار داشت: به فدراسیون ها و ادارات کل ورزش استانها اعتبار ۳ میلیاری جهت کمک تخصیص دادیم که در اختیارشان قرار گرفته است. سهم فدراسیون ها و ادارات از این بودجه به ترتیب یک و دو میلیارد تومان بود. البته خود فدراسیون ها و ادارات هم اعتبار لازم را از محل بودجه سالیانه خود پیش بینی کردند که می تواند کمک حال باشد. در کل دراین زمینه مشکل مالی وجود ندارد.

منبع: