مقصر ناهماهنگی ها كیست؟ پیست توچال بازگشایی نشده بسته شد

در صورتیکه طبق اطلاع رسانی قبلی قرار بود امروز پیست بین المللی اسکی توچال بازگشایی شود این اتفاق رخ نداد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، هر ساله پیست اسکی توچال در بازگشایی پیشتاز است. سال قبل نیز در ماه آبان درهای توچال به روی اسکی بازان بازگشایی شد و قیمت مناسب ۱۰۰ هزار تومانی بلیت پیست موجب شد تعداد زیادی از اسکی بازان تهرانی برای اسکی در این پیست اعلام آمادگی کنند.
امسال با شیوع ویروس کرونا باوجود بارش های مطلوب بازگشایی پیست های اسکی در استان تهران همچون سایر استان های کشور میسر نشده است ولی چند روز پیش طی اطلاعیه ای از طرف مجموعه پیست اسکی توچال عنوان شد که این پیست از روز سه شنبه به روی اسکی بازان بازگشایی می شود.
در حالی که حتی امروز خبر از بازگشایی پیست اسکی توچال آن هم با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و فدراسیون اسکی به گوش رسید اما در فاصله زمان کوتاهی عنوان شد که همین دو نهاد جلوی بازگشایی پیست اسکی توچال را گرفته اند.
پیگیری های خبرنگار مهر مشخص کرد هنوز هماهنگی های لازم و کافی درباب ارائه پروتکل های بهداشتی خاص شرایط کرونا (به طور مثال حضور تنها ۵۰ درصد ظرفیت پیست) ارائه نشده است و در جلسه روز شنبه ستاد ملی کرونا در ورزش هم درباب بازگشایی پیست های اسکی تصمیم قطعی گرفته نشده بود.
نکنه قابل توجه و عجیب دیگر افزایش ۸۰ درصدی بلیت پیست اسکی توچال است. در صورتیکه سال قبل قیمت بلیت در ایام عادی (از شنبه تا چهارشنبه) برای اسکی بازان توچال مبلغ ۱۰۵ هزار تومان بود امسال این رقم آن هم در وضعیت کرونائی به مبلغ ۱۸۰ هزار تومان رسیده است و معین نیست چه کسی این نرخ را در ستاد نرخ گذاری بلیت پیست های اسکی به تصویب رسانده است!
اسکی بازان بسیاری علاقه مندند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی همچون سایر رشته ها به ورزش خود بپردازند ضمن اینکه اسکی کاملاً در فضای باز انجام می شود و از این حیث به نسبت رشته های سالنی دارای ریسک خطر کمتری است.