فرهادی زاد: فضای عدالت جنسیتی فراهم گشته است

فرم نو: معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان می گوید باتوجه به ملاحظات فرهنگی، فضای عدالت جنسیتی در ورزش ایران فراهم گشته است.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، مهین فرهادی زاد در نشست خبری درباره وضعیت رشته های ورزشی زنان، اظهار داشت: در چند رشته لیگ های ما در حال برگزاری است. ورزشکارانی که سهمیه المپیک دارند در فدراسیون ها هستند.
عباسعلی خوب است و به زودی تمرین می کند
فرهادی زاد در مورد وضعیت حمیده عباسعلی اظهار داشت: حمیده عباسعلی را دیدم، حالش خوب بود و به زودی تمرینات خودرا شروع می کند. در بعضی از رشته ها که امید به کسب سهمیه داریم مانند تنیس روی میز با رئیس فدراسیون صحبت کردم. اردوها و تمرینات آنها به زودی شروع می شود البته ورزشکاران در شهرهای خود تمرین می کنند. ندا شهسواری دو دوره در المپیک حضور داشته و از ورزشکاران فعال ماست.
او با اشاره اضافه کرد: بگفته رئیس فدراسیون، شیما صفایی بعنوان ورزشکار جوان حریف شهسواری است. در دوومیدانی همین هفته دیداری با مسئولان فدراسیون داشتم. کمیته زنان در این رشته فعال شده و در جمع ورزشکاران جوان حضور پیدا کردم. فصیحی برای انجام اردو و آمادگی برای کسب سهمیه به خارج از کشور اعزام شده است. او برای ۱۰۰ متر تلاش می کند و امیدواریم سهمیه را بگیرد.
از بدمینتون ناامید نیستیم
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد دوومیدانی اظهار داشت: دختران ما در دوومیدانی رکوردهای خوبی زده اند که باید در آینده روی آن کار شود. در کمیته زنان روی این مساله تمرکز شده و من هم قول دادم هر کمکی از دستم بر می آید انجام دهم. در رشته بدمینتون هم ناامید نیستیم. در تکواندو امید زیادی داریم تا در مسابقات کسب سهمیه نتیجه لازم را بگیرند.
فرهادی زاد در مورد تیراندازی بیان کرد: تیراندازی چهار سهمیه در بخش زنان کسب کرده است. الهام هاشمی با حمایت آقای دادگر برنامه خودرا پیگیری می کند. امیدوارم با آرامش تمرینات را پیگیری کنند و بجای خوب برسند.
۴۰۰ نفر را برای جانشین پروری معرفی کرده ایم
او در مورد استفاده از قهرمانان برای کمیته های مختلف اظهار داشت: در سازمان ورزشی افراد توانمندی داریم که به آموزش کافی نیاز دارند تا زمانی که بعنوان مسئول انتخاب شدند، بتوانند به تصمیم گیری ها کمک کنند. نیاز داشتیم روی افراد کار نماییم بدین سبب شاخص ها را تعیین کردیم که ۴۰۰ نفر از فدراسیون ها به ما معرفی گشتند. مثلا اگر نایب رییس بازنشسته شد ما دیگر درگیر انتخاب نفر جدید نخواهیم بود و می توانیم از همین افراد استفاده نمائیم.
فرهادی زاد با اشاره به جانشین پروری اضافه کرد: امروز دیگر نمی توانیم بگوییم در رشته های ورزشی مثل تیراندازی، تکواندو و… جایگزین نداریم. با آکادمی ملی المپیک هم صحبتی داشتم و همه به آموزش زنان و جانشین پروری رای دادند. ما کرسی های بین المللی و مربیان لژیونری داریم که فعال می باشند و داورانی که در سطح بین الملل قضاوت می کنند، اینها بسیار مهمست.
او اضافه کرد: ۵۴ ساعت کلاس آموزشی داریم که در مورد جنبش المپیک، مدیریت زنان و چگونگی اداره فضای کار صحبت می شود. از ۴۰۰ نفری که معرفی شده اند با آزمونی که انجام شد و با شاخص هایی که داشتیم ۱۵۰ نفر معرفی شده اند. کلاس ها هم در یه دوره ۵۰ نفره به صورت حضوری برگزار می گردد.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان درباره انتخاب مدرسان این دوره اظهار داشت: مدرسان بر طبق عناوین کلاس ها معرفی می گردند که بهترین مدرسان مدیران در بخش بانوان را انتخاب نموده ایم. مثلا در بحث اخلاق به دنبال اساتیدی هستیم که دراین زمینه اطلاعات لازم را دارند. دهه اول دی ماه مقرر است شروع شود.
فضای عدالت جنسیتی فراهم شده است
فرهادی زاد درباره برابری جنسیتی بازی های المپیک پاریس بیان کرد: باتوجه به ملاحظات فرهنگی، فضای عدالت جنسیتی فراهم شده و در این بحث ها جلو هستیم. در بازی های آسیایی جاکارتا دیدید درصد زنان افزایش پیدا کرد و این یعنی کار باید شروع می شد. در تفاهمنامه مالی هم نکاتی را تعیین کردیم. فدراسیون ها هم به دنبال استفاده از ظرفیت زنان هستند. ارزیابی کارهای سال ۹۸ نشان داد فدراسیون هایی که به سهمیه المپیک رسیده اند، ظرفیت زنان را شناخته اند.
او درباره اینکه آیا ضمانتی وجود دارد در دولت بعدی هم این طرح ادامه یابد، اظهار داشت: در جلسات کارشناسی کسی که بیشترین آموزش را دیده، می تواند اظهارنظر کند. هیچ مسئولی دوست ندارد از افراد بی تجربه استفاده نماید.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه نایب رییس والیبال هنوز معرفی نشده، اشاره کرد: ما نظر روسای فدراسیون ها را بررسی می نماییم. والیبال شرایط خوبی دارد، آکادمی دارد و فضا بسیار عالی است. اگر یک نایب رییس معرفی شود می تواند در کنار دیگر افراد کار را پیش ببرد. شاددل بعنوان مشاور این رشته را حمایت می کند، با داورزنی که صحبت کرده ایم اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم

منبع: