انتخاب نهایی انجام می شود؛ برگزاری نشست فوق العاده ستاد عالی با محوریت لباس المپیك

ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی این هفته نشست فوق العاده ای خواهد داشت. این نشست به منظور بررسی وضعیت پوشش کاروان ایران در المپیک توکیو برگزار می شود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی سه شنبه هفته گذشته تشکیل جلسه داد تا توسط نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به توکیو و پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و همینطور مسؤلان مربوطه در کمیته ملی پارالمپیک در جریان وضعیت کاروان های اعزامی به المپیک و پارالمپیک توکیو قرار بگیرد.
این نشست پس از ماه ها وقفه برگزار گردید با این وجود و به فاصله کمتر از یک هفته ستاد عالی برگزاری نشست دیگری به صورت فوق العاده را در دستور کار قرار داده است. نشست مورد نظر فردا یکشنبه به ریاست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و با محوریت «لباس کاروان ایران در المپیک» برگزار می گردد.
پوشش کاروان ایران در توکیو (ورزشی و رسمی) از اولویت های کمیته ملی المپیک برای بازی های ۲۰۲۰ توکیو است به صورتی که برای اولین بار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه ساماندهی مد و لباس را متصدی این مهم و پیگیری امور در ارتباط با آن کرد.
اگرچه اقدامات اولیه برای طراحی و عرضه لباس اعضای کاروان ایران در المپیک توکیو از تابستان سال قبل با فراخوان عمومی و دعوت از طراحان جهت عرضه نمونه های پیشنهادی شروع شد و تا نمونه دوزی طرح های دریافتی، داوری و گزینش مرحله به مرحله آنها و حتی برگزاری یک جلسه داوری هم پیش رفت اما در نهایت پاندمی کرونا و تعویق یک ساله بازی های المپیک سبب توقف فعالیت ها در ادامه راه شد.
حالا در فاصله هشت ماهه تا بازی های المپیک مقرر است گام های نهایی برای تعیین پوشش اعضای کاروان اعزامی به این بازی ها برداشته شود تا مشخص شود این دفعه پوشش ورزشی و رسمی مسافرانِ ایرانی توکیو چگونه خواهد بود.
این مهم در نشست پیش روی ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی و در حضور مسؤلان مربوطه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد فرهنگی المپیک بررسی خواهد شد.
سه طرح نهایی برای «ست ورزشی و رسمی» اعضای کاروان المپیک
بر اساس آخرین اعلام امین عارف نیا رئیس ستاد فرهنگی المپیک توکیو در آخرین نشست ارزیابی پوشش کاروان المپیک که سال قبل برگزار گردید از میان ۶ طرح سه نمونه برای لباس کاروان ایران در هر یک از بخش ها انتخاب گردید.
در واقع برای هر ست رسمی و ورزشی مردان و بانوان، سه طرح انتخاب شده اند. بدین ترتیب ۱۲ «کالکشن» لباس موردنظر است که در نشست داوری برای تعیین پوشش کاروان، لباس منتخب در هر بخش (ست رسمی بانوان، ست ورزشی بانوان، ست رسمی مردان، ست ورزشی مردان) از میان آنها گزینش خواهد شد.
قرار است در نشست پیش روی ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی در ارتباط با این نمونه ها و تصمیم گیری برای انتخاب نهایی آنها ارزیابی لازم صورت بگیرد. این نشست در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می گردد.
کاروان ورزش ایران برای حضور در سی و دومین دوره بازی های المپیک تابحال ۵۲ سهمیه در ۱۲ رشته کسب کرده است. این دوره بازی ها مردادماه سال آینده به میزبانی توکیو برگزار می شود.

منبع: