كادر فنی تیم های ملی بسكتبال زنان تغییر می كند؟

فرم نو: فریده شجاعی می گوید احتمال اعمال تغییراتی در كادر فنی تیم های ملی بسكتبال زنان وجود دارد كه به تصمیم كمیته فنی بستگی دارد.

فریده شجاعی، نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال در مورد برنامه تیم های ملی بانوان به ایسنا اظهار داشت: فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) برنامه ای کلی برای مسابقات کسب سهمیه المپیک به ما داده است که برمبنای آن مسابقات، سال آینده برگزار می گردد اما هنوز جزئیاتی به ما نداده و برنامه را قطعی نکرده است. از طرفی هنوز مجوز تمرین نداریم و از آنجایی که بازیکنان و کادر را شناسایی کرده ایم به محض دریافت مجوز تمرینات را شروع می نماییم.

وی در مورد احتمال تغییر کادر فنی تیم های ملی بیان کرد: جلسه کمیته فنی هفته آینده برگزار می شود، پیشنهاداتی داده ایم و برنامه ریزی هایی کرده ایم، ممکنست تغییراتی جزئی در کادر داشته باشیم اما منوط به برگزاری جلسه فنی است. وضعیت همه رده های سنی سه نفره و پنج نفره را باید در کمیته فنی مطرح و بررسی نماییم و تصمیمات لازم را بگیریم.

نایب رییس بانوان بسکتبال در مورد برگزاری لیگ برتر بانوان اظهار داشت: ۱۶ تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده اند اما گویا سه، چهار تیم انصراف می دهند. با این وجود تا آخر شهریور به آنها مهلت داده ایم و ۱۵ مهر قرعه کشی انجام می شود تا از اول آبان ماه مسابقات را شروع نماییم.

شجاعی در مورد نحوه برگزاری لیگ بیان کرد: به صورت نیمه متمرکز و به احتمال زیاد همه مسابقات در تهران برگزار می گردد تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود. هر تیمی هفته ای دو بازی دارد که احیانا پنجشنبه و جمعه انجام می شود. اگر به صورت رفت و برگشت هم برگزار می شد باز هم تیم ها باید هزینه رفت و آمد و اسکان خودرا پرداخت می کردند، در نتیجه بهترین راه برگزاری مسابقات در تهران بود چون کنترل شرایط در شهرستان ها سخت تر است.

منبع: