تجربه تلخ ریو با من است؛ بهروزی راد: شانس طلای پارالمپیك معرفی شدم اما مدعی آن نیستم

به گزارش فرم نو ملی پوش پاراكانو بانوان كه سهمیه پارالمپیك را در اختیار دارد با اشاره به اینكه توسط كمیته پارالمپیك در لیست ورزشكاران شانس طلا قرار گرفته، اظهار داشت: تلاشم برای تحقق این مهم در حد جنگ است.

شهلا بهروزی راد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین شرایط خود پس از صدمه دیدگی که گرفتار آن شده بود، پیگیری تمریناتش در تهران و اعزامی که برای حضور در کاپ جهانی مجارستان دارد، توضیح داد و تصریح کرد که روند آماده سازی اش برای حضور در بازی های پارالمپیک خیلی تند پیش نمی رود اما راضی کننده است.
وی به مصدومیتی که در جریان تمرینات شخصی اش گرفتار آن شد، اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در روزهایی که به خاطر کرونا مجبور به پیگیری تمرینات در خانه بودم از ناحیه کتف گرفتار صدمه دیدگی شدم. مصدومیت خیلی زیاد و جدی نبود اما پس از آغاز اردوها در کرمانشاه و پیگیری جدی تر تمریناتم، شدت پیدا کرد طوریکه احتیاج به درمان پیدا کردم. این اقدام را از ۲۰ تیرماه که به تهران آمدم، انجام دادم. دو هفته دور از تمرین فقط فیزیوتراپی کردم.
این ملی پوش پاراکانو با تاکید بر اینکه به لحاظ صدمه دیدگی و نسبت به چند هفته قبل شرایط خیلی بهتری دارد، تصریح کرد: در کل ۲ ماه درگیر مصدومیتم بود اما با همراهی فدراسیون جانبازان و معلولان، کمیته ملی پارالمپیک و سرمربی ام وضعیتم خیلی بهتر شده است. مشکل خاصی ندارم و این روزها در دریاچه آزادی تمریناتم را زیر نظر مسعود مهدوی نیا (سرمربی تیم ملی پاراقایقرانی) دنبال می کنم.
وی در مورد شرایط تمرینی اش در دریاچه آزادی هم اظهار داشت: در چارچوب اردوی غیرمتمرکز تمریناتم را دنبال می کنم. این اردو هم ویژه من است که سهمیه پارالمپیک را در اختیار دارم. سایر ملی پوشان هم البته رفت و آمدهایی به دریاچه دارند اما در اردو نیستند.
بهروزی راد همینطور با اشاره به اینکه کمیته ملی پارالمپیک نامش را در لیست ورزشکاران شانس مدال طلا در بازی های پارالمپیک توکیو قرار داده است، تصریح کرد: خودم را در این حوزه و اینکه حتما در توکیو مدال طلا می گیریم، مدعی نمی دانم اما با عنایت به شرایطم و اینکه انگیزه زیادی دارم، دستیابی به آنرا دور از دسترس نمی بینم.
این پارالمپین کشورمان افزود: من با نتیجه ای ایده آل برای پارالمپیک ریو کسب سهمیه کردم اما در آن بازی ها نتوانستم عملکرد خوبی داشته باشم. هنوز پس از گذشت چهار سال از عملکردم در ریو و اینکه چه شد که حتی به فینال هم نرسیدم، متعجبم. اصلاً دوست ندارم از پارالمپیک ریو و تجربه تلخم در آن بازی ها حرفی بزنم اما در مورد پارالمپیک توکیو و عملکرد احتمالی ام در این بازی ها هم صحبتی نمی کنم.
وی خاطرنشان کرد: در کل پیش از مسابقات کمتر حرف می زنم و بیشتر تمرین می کنم. در مورد توکیو هم پس از برگزاری بازی ها حرف هایم را می زنم. فعلاً تمرکزم روی کارم است و اینکه بتوانم آمادگی لازم برای کسب بهترین نتیجه ممکن در توکیو را به دست بیاورم.
بهروزی راد خاطرنشان کرد: در مجموع با عنایت به بحران کرونا و تأثیر بدی که روی تمام فعالیت ها و برنامه هایم گذاشته و اینکه مدتی را هم با مصدومیت گذراندم، روند تمریناتم کُند پیش می رود اما از شرایط کلی ام راضی هستم.
تنها نماینده پاراقایقرانی ایران در پارالمپیک توکیو در انتها در مورد حضورش در کاپ جهانی مجارستان که اوایل مهرماه انجام می شود هم اظهار داشت: برگزارکنندگان این رقابت ها تنها از پارالمپین ها یا ورزشکاران صاحب مدال جهانی برای حضور در این رقابت ها دعوت کرده اند. من هم بعنوان یکی از دارندگان سهمیه پارالمپیک توکیو و بعنوان تنها ایرانی دعوتنامه آنها را گرفته ام. خوشبختانه شورای برون مرزی با این اعزام موافقت کرده و مقرر است همراه با سرمربی تیم ملی در آن شرکت داشته باشم.

منبع: