در گزارش فرم نو مطرح شد: روایت پیمان فخری از دوره مبتلا شدن به كرونا

به گزارش فرم نو رئیس مركز نظارت بر تیم های ملی كمیته ملی المپیك كه به علت مبتلا شدن به بیماری كرونا روزهای سخت و سنگینی را پشت سر گذاشته در مورد این دوره بیماری اش توضیح داد.

پیمان فخری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه به علت دوره مبتلا شدن به ویروس کووید ۱۹ از سخت ترین دوره های زندگی اش بود، اظهار داشت: داستان این دوره سخت از حالت های کوفتگی و بدحالی آغاز شد که احساس می کردم. از همانجا خودم به مبتلا شدن به ویروس کرونا مشکوک شدم و بنابراین خویش را ۵ روز قرنطینه کردم اما مبحث خیلی جدی تر از این بود که با قرنطینه و رعایت چارچوب های آن حل شود.
وی افزود: در دوره قرنطینه وضعیت عمومی ام بهتر که نشد هیچ، روز به روز بدتر هم شد طوریکه اکسیژن خونم به شدت افت کرده بود بنابراین به بیمارستان منتقل شدم تا روند درمان زیر نظر متخصصان پیگیری شود.
رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه در دوره درمان داروی «رمدسیویر» را هم تزریق کرد، خاطرنشان کرد: ابتدا در بیمارستان طالقانی بستری شدم اما به خاطر شدت بیماری و اینکه ریه ام را کاملا درگیر کرده بود، نیاز بود که روند درمان در بیمارستان مسیح دانشوری دنبال شود. با پیگیری های شخصِ وزیر ورزش و البته رئیس کمیته ملی المپیک و معاون ورزش قهرمانی این انتقال صورت گرفت. جا دارد از آقایان سلطانی فر، صالحی امیری و علی نژاد به خاطر پیگیری هایی که در این حوزه داشتند، تشکر کنم.
وی که هدایت تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر را بر عهده دارد و با این تیم سهمیه تیمی المپیک توکیو را هم کسب کرده، خاطرنشان کرد: دوره درمان در این بیمارستان ۶ روز ادامه داشت. به جرات می گویم بدترین شرایط ممکن را داشتم. به لحاظ جسمانی به قدری ضعیف و بی حال بودم که عملا هیچ حسی از درد و شرایط اطراف نداشتم. در این دوره بیماری ۶ کیلو کاهش وزن داشتم.

فخری با یادآوری اینکه پس از تست مجدد کرونا و منفی بودن نتیجه آن بازگشت به کار داشت، تصریح کرد: دوره بیماری را پشت سر گذاشتم اما به صورت صد درصد به شرایط عادی بازنگشته ام. به لحاظ جسمانی هنوز وضعیت خوبی ندارم. در انتخابات کمیسیون ورزشکاران هم صرفاً به جهت اینکه ناظر بودم، شرکت کردم. در کل روزی ۶ – ۵ ساعت بیشتر در محل کار نیستم چون حس می کنم هنوز آثار بیماری و بدحالی ناشی از آنرا دارم.
مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار داشت: اگر تمام سختی های رعایت پروتکل های بهداشتی را تحمل نماییم بهتر از این است که به جنگ این ویروس برویم. البته که شخصا همه موارد را رعایت می کردم اما نمی دانم کجا و چطور به کرونا مبتلا شدم. این ویروس شکست دادنی نیست. به نظرم تا خودش نخواهد از بدن شخص مبتلا خارج نمی گردد.
وی تصریح کرد: پیش از این هم تاکید داشتم که نیازی به عجله برای شروع اردوها و تمرینات ورزشکاران و حتی المپین ها نیست. الان که خودم تجربه درگیری با این بیماری و سختی های آنرا دارم بیشتر روی این مورد تاکید دارم. زمانی می گفتیم برگزاری اردو و تمرین سلامت ورزشکار را به خطر می اندازد اما الان انجام این اقدام سلامت کل جامعه را تهدید می کند چون که امکان دارد یک ورزشکار در اثر حضور در اردو و جریان تمرینات ناقل ویروس شود.
سرمربی تیم ملی شمشیربازی ابراز امیدواری کرد که تمام افراد و همچون ورزشکاران از شرِ ویروس کرونا در امان باشند.

منبع: