بانوی ركابزن كوهستان: برای دوچرخه سواری فرهنگ سازی انجام نشده است

فرم نو: بانوی ركابزن دوچرخه سواری كوهستان اظهار داشت: به جهت اینكه در تمرین مشكلی نداشته باشم مسیرهایی را انتخاب می كنم كه با آنها آشنایی داشته باشم.
فرانک پرتو آذر در گفتگو با ایسنا درباره ی اینکه درگیر این مسئله بوده که در حین تمرین مورد آزار و اذیت توسط رانندگان قرار بگیرد یا خیر، بیان کرد: موضوع اذیت شدن ارتباطی به سطح دوچرخه سواری ندارد و مسلما برای من نیز مثل بقیه چنین مسئله ای وجود دارد. باتوجه به تجربیاتم، در سال های اخیر مسیرهایی را انتخاب می کنم که با آنها آشنایی داشته باشم تا در طول تمرین مشکلی وجود نداشته باشد و بتوانم تمرکزم را روی تمرین بگذارم.
او اضافه کرد: اما در زمینه معرفی، ترویج و فرهنگ سازی دوچرخه سواری کار خاصی انجام نشده است که فرهنگ آن هم وجود داشته باشد.

پرتو آذر در مورد تامین هزینه های خود در شرایط تعطیلی اردوها و مسابقات اشاره کرد: چند سالی است که هزینه های تمرینی ام را به صورت شخصی خودم پرداخت می کنم و با وجود همه سختی ها، تا الان جایگاه خودم را بدون حمایت، در ایران و آسیا ثابت کرده ام. امیدوارم فدراسیون برای چند نفری که در آسیا مدال آور هستند، برنامه بهتری داشته باشد. متاسفانه حتی اگر وزارت ورزش هم قرار باشد کمکی به من انجام دهد از طرف استانم نتوانستم آن کمک را دریافت کنم.
نفر سوم دوچرخه سواری کوهستان آسیا در پاسخ به این پرسش که در شرایط نبود مسابقه چگونه انگیزه خودرا حفظ می نماید، اشاره کرد: این بحران، جهانی است و من هم مثل دیگر ورزشکاران جهان شرایط مشابهی را تجربه می کنم. البته با برنامه ریزی که با مربیان و مدیر برنامه ریزی ام داشتیم تا الان خوشبختانه به خوبی پیش رفتم. هدف های طولانی مدت من کسب طلای بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ است. مسابقات در کشورهای اروپایی شروع شده اند و امیدوار هستم با برطرف شدن مشکل خروج از کشور و پشتیبانی از سوی مسئولان امکان حضور در مسابقات را پیدا کنم تا همه تمرینات و برنامه هایم برای رسیدن به این مدال ها محقق شود.

منبع: