ملی پوش هندبال: اردو و بازی تداركاتی به هندبال بانوان كمك می نماید

شقایق باپیری اظهار داشت: وقتی تیم ملی یا باشگاهی به مسابقات بین المللی اعزام نشود تعداد اسپانسرها كم خواهد شد، اسپانسرها در رشته هایی سرمایه گذاری می كنند كه دیده شوند.

ملی پوش هندبال بانوان در گفت و گو با ایسنا در مورد شرایط تیم ملی و آغاز اردوها اظهار نمود: هم اکنون به خاطر شرایط موجود و انتشار کرونا هیچ چیز مشخص نمی باشد. وزارت ورزش هم مجوز آغاز اردوها را نمی دهد. با این وجود ما تمرینات خویش را داریم و با دویدن در کوه، دوچرخه سواری و یا با تمرینات بدنسازی در خانه آمادگی خویش را حفظ می نماییم.

باپیری در پاسخ به این سؤال که آیا تیم ملی احتیاج به جوانگرایی دارد اظهار داشت: ۱۰۰ درصد احتیاج به جوانگرایی وجود دارد اما نه اینکه کل شاکله تیم تغییر کند. هم اکنون جوانان کم تجربه هستند و باید در کنار بزرگسالان کار کنند تا تجربه کسب کنند. به نظر من باید میانگین سنی تیم ملی بین ۲۵ تا ۲۶ سال باشد. از طرفی اگر همه بازیکنان تیم ملی بزرگسال یک دفعه کنار گذاشته شوند سبب دلسردی آنها می شود و دیگر حتی شرایط خوبی در سطح باشگاهی نخواهند داشت.
وی در مورد کادر فنی تیم ملی هندبال اظهار داشت: هنوز که اسامی کادر فنی معرفی نشده است و مقرر است بزودی اعلام گردد. در این شرایط کرونا که مربی خارجی فکر نکنم قبول کند به ایران بیاید اما در ایران هم مربیان خوبی داریم که می تواند کنار یک مربی آقا تیم را جلو ببرند.
باپیری اظهار داشت: اردوهای زیاد و بازی های تدارکاتی می تواند به هندبال ملی بانوان کمک نماید. تیم ملی ایران پتانسیل و استعدادهای خوبی دارد اما بایستی به هماهنگی برسد. همیشه مدت اردوها کوتاه بوده و متاسفانه بازی تدارکاتی هم نداشتیم. برای قهرمانی آسیا ژاپن فقط ۶ اردو داشتیم اما با آن وجود خوب بودیم.
ملی پوش هندبال در مورد اعزام نشدن نمایندگان ایران به جام باشگاه های آسیا اظهار داشت: من سه دوره با تیم های سنندج و لارستان در این مسابقات شرکت کردم. سطح هندبال در آسیا خیلی بالا رفته است. ایران دو سالی است که نتوانسته در این مسابقات نماینده داشته باشد. شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و تیم ها توان مالی کافی را ندارند. در این شرایط اقتصادی باید یک ارگانی باشد که از تیم ها حمایت کند تا بتوانند تیم را به مسابقات اعزام کنند. احتمال دارد ایران در مسابقات غرب آسیا نماینده داشته باشد.
وی اظهار داشت: وقتی در یک رشته ورزشی تیم ملی و یا باشگاهی به مسابقات بین المللی اعزام نشود تعداد اسپانسرها کم خواهد شد. اسپانسرها تمایل دارند در رشته هایی سرمایه گذاری کنند که دیده شوند. آنها بطور قطع از والیبال و فوتبال که مسابقاتشان بیشتر است حمایت خواهند کرد.
باپیری اظهار داشت: تغییراتی در فدراسیون هندبال رخ داد و الان افرادی در فدراسیون حضور دارند که امید داریم با برنامه ریزی های درستی که دارند شرایط را برای این رشته تغییر دهند.
وی در مورد آغاز لیگ برتر هندبال و شروع تمرینات اظهار نمود: هر سال آغاز لیگ برتر با وقفه روبه رو می شد یعنی اگر قرار بود شهریور شروع شود به مهر موکول می شد. سال جاری هم گفته بودند شهریور شروع می شود اما با عنایت به انتشار کرونا و تعطیلی اردوها و باشگاه ها مقرر است مهر یا شاید هم آذر شروع شود. هیچ چیز مشخص نمی باشد. با این وجود تیم های باشگاهی بر خلاف شاید رشته هایی مثل فوتسال و فوتبال اکثرا بازیکنان خویش را گرفته اند و شاید تنها چند بازیکن باقی مانده باشد. البته چند تیم هم هست که هنوز بازیکن نگرفته است.
وی ادامه داد: من احیانا برای اشتادسازه مشهد بازی کنم اما هنوز اردوها شروع نشده است. تیم ها منتظر مجوز وزارت ورزش هستند. اشتادسازه منتظر است فدراسیون تاریخ شروع لیگ را مشخص نماید تا یک ماه زودتر تمرینات تیم را شروع کند.