در گزارش فرم نو مطرح شد: مساعد شدن شرایط اردویی كمانداران با شروع به كار خوابگاه آزادی

فرم نو: مدیر تیم های ملی تیروكمان تاكید دارد افتتاح خوابگاه كمانداران در سایت آزادی می تواند كمك بزرگی برای آغاز اردوها باشد؛ البته با رعایت پروتكل های بهداشتی.

امید نجاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه به خاطر گسترده تر شدن بحران کرونا هیچ برنامه ای در ارتباط با تیم ملی تیروکمان و اردوی آماده سازی این تیم تدوین نشده است، اظهار داشت: ترجیح فدراسیون این است که در این شرایط سلامت ورزشکاران را در اولویت قرار دهد و اردویی نداشته باشد به خصوص که طبق اعلام فدراسیون جهانی تا قبل از اختتام سال جاری میلادی رویدادی هم برگزار نمی گردد.
وی اشاره کرد: البته کماکان فدراسیون به پیگیری تمرینات کمانداران به صورت انفرادی و در مکان های شخصی تاکید دارد. آنها اسفندماه سال قبل و چند روز پس از آن که به خاطر کرونا همه برنامه ها و کارهای ورزشی تعطیل شد، تمرین انفرادی در منزل یا هر مکان دیگری که در اختیار دارند را شروع کردند و همچنان هم اینگونه پیگیر تمرینات شان هستند.
مدیر تیم های ملی تیروکمان برای پاسخ به این پرسش که «فکر می کنید با این شرایط از چه زمان برگزاری اردوی متمرکز امکان پذیر باشد؟»، به روند ساخت خوابگاه ورزشکاران این رشته در سایت آزادی اشاره نمود و اظهار داشت: این خوابگاه در حال تکمیل شدن است. مدت زمان زیادی به بهره برداری از آن نمانده است. فکر می کنم پس از افتتاح خوابگاه آزادی شرایط برای داشتن اردو خیلی آسانتر شود. گفته می شود همزمان با هفته دولت این افتتاح انجام می شود.
وی با یادآوری اینکه خوابگاه تیروکمان آزادی چند سال نیمه کاره رها شده بود اما با پیگیری رئیس فدراسیون (غلامرضا شعبانی بهار)، موافقت وزیر و با همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تکمیل آن در دستور کار قرار گرفت، اشاره کرد: خوابگاه داخل سایت تیروکمان است. زمین تمرین هم در همان محدوده قرار دارد. با این شرایط و با توجه به این که غذا هم در همان محل سایت توزیع و قابل سرو است، افتتاح خوابگاه می تواند کمک بزرگی برای آغاز اردوها باشد البته با رعایت پروتکل های بهداشتی.
نجاری اشاره کرد: در هر صورت فعلا که شرایط برای اردو وجود ندارد، کمانداران زیر نظر سرمربی تیم ملی تمرینات شخصی خودرا دنبال می کنند. یک گروه هم در واتساپ تشکیل شده و هر یک از کمانداران هر شب گزارش تمرین روزانه خودرا آنجا ارائه می کنند. بوسیله همین گروه برنامه های تمرینی جدید هم در اختیارشان گذاشته می شود.
مدیر تیم های ملی تیروکمان همین طور در مورد وضعیت تمرینی زهرا نعمتی اظهار داشت: با هماهنگی کمیته ملی پارالمپیک زهرا نعمتی هم به صورت انفرادی تمرین می کند. قرار بود وی از شروع تیرماه در کیش مستقر شود اما به خاطر اعلام وضعیت قرمز در این جزیره، در تهران ماندگار شد.

منبع: