شادی پریدر : با ۲۷ سال سابقه فعالیت در شطرنج كاندیدای ریاست فدراسیون شدم

به گزارش فرم نو تنها كاندیدای زنِ برای ریاست در فدراسیون شطرنج با اشاره به پیشینه 27 ساله خود از فعالیت در این رشته اظهار داشت: مواردی را در شطرنج دیده و لمس كرده ام كه دیگر كاندیداها شناختی از آنها ندارند.

شادی پریدر که بعنوان نخستین کاندیدا برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج نام نویسی کرد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سوابقی که از حضور و فعالیت در این رشته دارد، اظهار داشت: ۷ سالم بود که وارد شطرنج شدم و تا به امروز بطور مستمر در رده ها و بخش های مختلف این رشته فعالیت داشته ام.
وی با یادآوری اینکه از ۹ سالگی عضو تیم ملی شد و از حضور در رویدادهای مختلف صاحب مدال های زیادی شد، در مورد سوابق تحصیلی و مدیریتی خود اشاره کرد: صاحب مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت ورزشی هستم ضمن اینکه در دوره ۶ ماهه سولیداریتی کمیته ملی المپیک که مربوط به مدیریت فدراسیون های ورزشی بود نیز شرکت کردم و اتفاقاً رتبه اول را به هم دست آوردم.
نایب رئیس فعلی فدراسیون شطرنج با اعلان اینکه طی سال های گذشته بعنوان بازیکن، مربی و سرپرست در شطرنج فعالیت داشته است، افزود: در فدراسیون هم متصدی پست های مختلف بودم. مسئولیت کمیته آموزش را عهده دار بودم، عضو کمیته فنی بوده و هستم، در کمیته استعدادیابی و پژوهش هم عضویت داشتم. در کنار همه این مسئولیت ها عهده دار نایب رئیسی فدراسیون هم بودم.
پریدر با تاکید بر اینکه ۷ سال از همکاری اش با فدراسیون شطرنج می گذرد، اشاره کرد: به خاطر تجربه مدیریتی که داشتم مشکلات و کم و کاستی های این رشته را خوب می شناسم و برای هر یک هم برنامه دارم. از طرفی شطرنجبازان دوست دارند نماینده ای از این رشته در بین کاندیداها داشته باشند.
«آیا همه این فاکتورها و مواردی که به آن اشاره کردید برای ریاست در یک فدراسیون کافی است؟»، وی در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: به هر حال طی ۲۷ سال فعالیت مستمر در شطرنج که ۷ سال آن در خودِ فدراسیون بوده است، مواردی دیده و شنیده ام و از نزدیک لمس کرده ام که شاید بسیاری از دیگر از کاندیداها به خاطر اینکه از جنس شطرنج نیستند، شناخت کاملی از آن نداشته باشند. ضمن اینکه مدیریت در فدراسیون نیازمند یک کار گروهی است.
نایب رئیس فدراسیون شطرنج همین طور اشاره کرد: هر کاری سختی های خودش را دارد اما به هر حال بعضی از کاندیداها تازه باید مشکلات را شناسایی کنند و ریشه و دلیلهای آنرا بیابند اما من می دانم چالش این روزهای شطرنج چیست و ریشه آن به کجا باز می گردد، از این حیث کاندیدا شدن و حضور در انتخابات برای من ترسناک تر بود اما وظیفه خود می دانستم که این کار را انجام دهم.
پریدر که تنها کاندیدای زن در بین ۹ کاندیدای ریاست در فدراسیون شطرنج است با اعلان اینکه در بین فدراسیون های ورزشی کمتر مدیر خانمی حضور دارد، ابراز امیدواری که در صورت کسب آرای مجمع بتواند برنامه های موردنظرش را در چارچوب یک کار گروهی اجرا نماید.

منبع: