سلطانی فر در شورای ورزش همگانی: ترویج ورزش همگانی سبب استعدادیابی و پیشرفت ورزش می شود

فرم نو: مسعود سلطانی فر ورزش همگانی را یك مقوله فرهنگی دانست و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ایجاد اشتیاق به ورزش، روح ورزشكاری و ورزش خواهی در میان مردم را مورد توجه و تاكید قرار داد.

به گزارش فرم نو به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در شورای ورزش همگانی کشور که قبل از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار شد، با اشاره به اینکه ورزش همگانی قبل از اینکه مقوله ورزشی باشد یک مقوله فرهنگی است، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ایشان در سخنانی به ایجاد اشتیاق ورزش، روح ورزشکاری و ورزش خواهی در میان مردم تاکید نمودند.
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: کوشش های دستگاه های مختلف در چهل سال اخیر سبب شده که اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان ۸ هزار، وزارت آموزش و پرورش۳ هزار، وزارت کار و رفاه اجتماعی ۲۰ هزار، بسیج و نیروهای مسلح ۱ هزار و دیگر دستگاه ها و نهادها همچون شهرداری ها و بخش های دانشگاهی، موقعیت مناسبی را در سراسر کشور برای ورزش آحاد مختلف جامعه بوجود بیاورد.
او افزود: امروز در کشور به جایی رسیده ایم که اگر کسی اراده ای برای انجام ورزش داشته باشد به سهولت می تواند به این مهم مبادرت ورزد.
سلطانی فر نقش شورای ورزش همگانی کشور را مهم بر شمرد و توضیح داد: در کنار برنامه های اختصاصی ورزشی که همه دستگاه ها دارند، برنامه های جمعی را باید در همین شورا مورد بحث و بررسی قرار داد و تصمیم لازم را اتخاذ نمود.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برنامه های پیاده روی، کوهپیمایی، دوچرخه سواری و دیگر همایش های ورزش همگانی در ایام پایانی هفته هرچند که در فرهنگ سازی مؤثر است و ایجاد و شور و شعف را بدنبال دارد اما مردم را باید به این باور برسانیم که در همه روزهای زندگی فعالیت و تحرک بدنی داشته باشند تا با ارتقا سطح سلامتی زندگی بهتری داشته باشند.
سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد: باورمان این است که ورزش همگانی در اشکال مختلف دانش آموزی، دانشگاهی، کارگری، بسیج و محلات علاوه بر نقش سلامت می تواند بعنوان محور توسعه برای استعدادیابی باشد.
او در ادامه به برنامه های این وزارتخانه در حوزه ورزش همگانی اشاره نمود و جام خوشه چین ویژه روستاییان و عشایر و المپیاد استعدادهای برتر در محدوده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال را نمونه ای از اقدامات صورت گرفته اعلام نمود.
مسعود سلطانی فر اظهار داشت: این دو رویداد علاوه براینکه در یک مقطع زمانی شور ونشاط را در بخش های مختلف کشور به وجود آورد بلکه زمینه شناسایی استعدادهای ورزشی را نیز مهیا کرد.
وی با تاکید بر تداوم برگزاری رویدادهای در این سطح توضیح داد که مقرر است برای افزایش راندمان این تعامل با آموزش و پرورش استمرار یابد.
وزیر ورزش و جوانان اصرار کرد که با برخورداری از یک نظام خوب و برنامه محور، توسعه ورزش همگانی و پیشرفت در ورزش قهرمانی محقق خواهد شد به طوریکه جامعه و ورزش هر دو از نتایج عمومی سازی ورزش منتفع می شود.

منبع: