نجمه خدمتی: امیدوارم اردوها زودتر آغاز شود

به گزارش فرم نو ملی پوش تیراندازی اظهار داشت: در اردوها با كمبود فشنگ و امكانات مواجهیم اما به سبب علاقه ای كه به این رشته داریم خسته نمی شویم.
نجمه خدمتی در گفت و گو با ایسنا، در مورد روند تمرینی خود باتوجه به مجوز بازگشایی رشته های انفرادی اظهار داشت: از شروع اسفند در قرنطینه خانگی هستیم و به صورت آنلاین و زیر نظر مربی مان الهام هاشمی تمرینات را ادامه می دهیم. نسبت به اینکه تمرینات غیر حضوری است اما خوب پیش می رود چون با برنامه ریزی و دقیق است. تمرینات به صورت همزمان و آنلاین در اسکایپ انجام می شود و تصویری می توانیم عملکردمان را به نمایش بگذاریم.
وی درباب آغاز اردوهای تیم ملی تیراندازی اظهار داشت: حرف از آغاز اردوها هست اما هنوز زمان آن معلوم نیست. نمی دانم چه زمانی اما مقرر است به زودی اردوها اجرا شود. واقعا دلم برای اردوها تنگ شده است اما این تعطیلی سبب شد بیشتر در کنار خانواده ام باشم. ۱۳ سال است که تیراندازی می کنم و از سال ۸۹ نیز عضو تیم ملی شدم، بسیاری از خانواده دور بودم. این سه ماه سبب شد که بیشتر کنار خانواده باشم و کمی رفع دلتنگی شود. دلتنگ تمرینات و اردوها هم شده ام و امیدوارم هر چه زودتر شرایط بهتر شود و بتوانیم اردوها را آغاز و سطح آمادگیمان را بالا ببریم.
خدمتی اضافه کرد: امیدوارم به زودی تمرینات خانگی برای رشته های ما که انفرادی است تمام شود. در رشته ما هیچ تماسی وجود ندارد و شرایط نسبت به خیلی از رشته های ورزشی بهتر است. امیدوارم زودتر اردوهای ما از سر گرفته شود و بتوانیم به سطح آمادگی بالایی برسیم.
ملی پوش تیراندازی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود برگزاری اردوها سبب خستگی ملی پوشان است اظهار داشت: اینطور نیست. چون با علاقه پیش می رویم در اردوها هیچ خستگی نداریم. در اردوها با کمبود امکانات و فشنگ مواجهیم اما به جهت علاقه ای که به این رشته داریم و همین طور به خاطر بالا بردن پرچم ایران خسته نمی شویم. همیشه با قدرت در مسابقات و اردوها حضور داشتیم و این ها به جهت دعای خیر مردم بوده است.
خدمتی درباب برگزار نشدن مسابقات جهانی اظهار داشت: اگر مسابقات کلا برگزار نشود در روند آماده سازی تاثیری نخواهد داشت، چون مشکل برای همه جهان است. اما اگر اجرا شود و ما اعزام نشویم ۱۰۰ درصد رقبا قوی تر خواهند شد. تیراندازی نیاز به کسب تجربه دارد و اگر ما در مسابقات شرکت نکنیم شرایط برایمان سخت تر می شود. امیدوارم که هر چه زودتر مسابقات و همین طور اردوهایمان به روال قبل برگردد. هم اکنون رقبای ما در بعضی از کشورها مثل ما اردوهای غیر حضوری دارند اما بعضی از رقبای ما هم اردوهایشان را از سر گرفته اند.
دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی اینچئون در پاسخ به این پرسش که اگر المپیک لغو شود چه برنامه ای خواهد داشت اظهار داشت: امیدوارم المپیک اجرا شود. سال ها قبل، المپیک به خاطر جنگ های جهانی لغو شده اما فکر نمی کنم قدرت ویروس کرونا اندازه جنگ جهانی زیاد باشد که المپیک لغو شود. ان شاءالله برگزار می گردد و ما هم با قدرت در آن حاضر می شویم. هم اکنون هم تلاش خودرا می نماییم و امیدوار هستیم. پس از المپیک هم برنامه های خودرا ادامه می دهم و برای بهتر شدن تلاش می کنم تا بتوانم در المپیک ۲۰۲۴ نیز حضور داشته باشم.
خدمتی درباب پویش کمک به مردم که در این روزهای کرونایی راه اندازی کرده است اظهار داشت: چند ماه که به سبب شیوع ویروس کرونا وقت آزادتری داشتم شرایطی را فراهم کردم که به سهم خودم و بعنوان عضو کوچکی از خانواده ورزش به نیازمندان کمک گردد. تا امسال در هلال احمر بودم اما به سبب وقت آزادتری که به سبب تعویق المپیک برقرار شد بیشتر بیرجند ماندم و پویشی راه اندازی کردم تا با کمک دوستانم بتوانیم به قسمتی از مردم کمک نماییم.

منبع: