رییس فدراسیون كوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران تاكید كرد: ضرورت استفاده ازظرفیت بخش خصوصی برای توسعه كوهنوردی وصعودهای ورزشی

به گزارش فرم نو رییس فدراسیون كوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران اظهار داشت: به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رشد و توسعه و همین طور استعدیابی در رشته ورزشی كوهنوردی و صعودهای ورزشی هستیم.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، رضا زارعی پس از ظهر شنبه در مجمع انتخابات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان با اعلان اینکه استعدادیابی و توسعه آموزش ها از رویکردهای مهم فدراسیون است و امسال برنامه ریزی گسترده در دست انجام داریم، اظهار داشت: کوهنوردی و صعودهای ورزشی همچون رشته های ورزشی است که طرفداران زیادی در رده های مختلف سنی دارد و در این راستا فدراسیون به دنبال استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه این رشته ورزشی است. وی با اعلان اینکه استعدادیابی و رشد و توسعه ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی، نیاز به ورود بخش خصوصی است، اضافه کرد: ورود بخش خصوصی به این رشته ورزشی، می تواند پشتیبان مالی خوبی برای این رشته ورزشی و قهرمان پروری باشد که هیئت ها باید از این فرصت مهم و اثرگذار به شکل بهتری استفاده کنند. زارعی نقش هیئت های استانی را در زمینه استعدادیابی و آموزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی مهم و اثرگذار عنوان نمود و افزود: فدراسیون به بحث استعدادیابی توجه ویژه دارد و از هیئت های استانی نیز انتظار دارد که به این مهم توجه جدی تر داشته باشند تا با جلب و جذب ورزشکاران مستعد و توانمند، مسیر برای رشد و شکوفایی بهتر و بیشتر هموار شود. رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور با اعلان اینکه ورزشکاران ایرانی همیشه در رقابت ها و صعودهای برون مرزی افتخارآفرین بودند، اظهار داشت: ایران از ورزشکاران توانمندی در رشته ورزشی کوهنوردی و صعودهای ورزشی برخوردارست و حریف قدری برای کشورهای مختلف شمرده می شود. زارعی با اشاره به رخدادهای رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی طی سال گذشته، کسب عناوین گوناگون طی سال ۹۸ را تصریح کرد و اضافه کرد: در سال ۹۸ عناوین مختلفی در رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی برای ایران کسب شد و امسال در تلاش هستیم روند سال قبل توسعه یابد. رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور اظهار داشت: رشد، شکوفایی و پویایی این رشته ورزشی پرطرفدار نیازمند کار ریشه ای است و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران به هیچ وجه دنبال کار گلخانه ای نیست. زارعی با اعلان اینکه هیئت های استانی از ارکان مهم فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران، اضافه کرد: فدراسیون با تمام توان در کنار هیئت های استانی است و تلاش وافر دارد در حد وسع و توان کمبودها در این رشته ورزشی را مرتفع کند. وی از هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان بعنوان یکی ازهیئت های فعال و موفق نام برد و با اعلان اینکه ورزشکاران زنجان موفقیت های خوبی در عرصه های بین المللی کسب کرده اند، افزود: زنجان از وجود قهرمانانی خوب و توانمندی چون داود رکابی، الناز رکابی و مهیا دارابیان است که همیشه در مسابقات آسیایی و جهانی برای ایران فخرآفرین بوده اند. ایشان سپس با اشاره تاثیر شیوع بیمایر کرونا در جامعه ورزشی بویژه رشته های ورزشی کوهنوردی و صعودهای ورزشی، افزود: ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی همانند سایر رشته های ورزشی، درگیر بیماری ویروس کرونا است و در واقع برای حفظ سلامت ورزشکاران به حالت تعطیل درآمده بود و امید می رود مسابقات انتخابی المپیک، دستخوش تغییرات زمانی نشود. در انتخابات مجمع هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان حمید رکابی با کسب ۱۴ رای از ۱۶ رای ماخوذه برای مدت چهار سال بعنوان رئیس جدید هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان برگزیده شد.

منبع: