نمی خواستم كار خیرم رسانه ای شود؛ اسلام جاهدی: سهمیه نصف و نیمه برای پارالمپیك توكیو دارم

به گزارش فرم نو ملی پوش پاراكانو ایران با تاكید بر اینكه سهمیه اش برای پارالمپیك توكیو هنوز قطعی نشده است، اظهار داشت: برای قطعی كردن این سهمیه در مسابقات جهانی پیش رو تمرین می‎ كنم.

اسلام جاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ مجارستان سهمیه بازی های پارالمپیک توکیو در رشته پاراکانو را به دست آورد، اظهار داشت: البته این سهمیه به صورت صد در صد و قطعی نبود. زمانی می توان روی قطعیت آن حساب کرد که بتوانم مشابه نتیجه به دست آمده در مجارستان یا نتیجه بهتر از آن در مسابقات پیش رو تکرار کنم.
وی خاطرنشان کرد: در مجارستان که یک از مرحله از رقابت های گزینشی پارالمپیک به حساب می آمد، قاره های آمریکا، اروپا و آسیا در رده های اول تا سوم بهترین ها قرار گرفتند. برزیل، اروپا و ایران کشورهای این قاره ها بودند که نمایندگان شان موفق به کسب جایگاه برتر شدند. من هم نماینده ایران و قاره آسیا بودم.
ملی پوش پاراکانو ایران تصریح کرد: با این نتیجه ۵۰ درصد راه را برای حضور در پارالمپیک طی کردم. اگر بتوانم در مسابقات جهانی و انتخابی پیش رو عملکرد خوبی داشته باشم و مشابه نتیجه مجارستان یا بهتر از آنرا به دست بیاورم، این سهمیه ام صد درصد می شود.
جاهدی در مورد زمان برگزاری این رقابت ها اظهار داشت: هنوز زمان دقیق مسابقات به صورت رسمی اعلام نشده اما صحبت هایی در خصوص برگزاری آن در سال ۲۰۲۱ و به میزبان مجارستان است.
وی با یادآوری اینکه برای اولین بار، رشته پاراکانو در لیست بازی های پارالمپیک قرار گرفته، ابراز امیدواری کرد که بتواند با مسجل کردن سهمیه اش، حضوری قابل توجه در بازی ها داشته باشد.
وی در مورد روند تمرینی خود خاطرنشان کرد: تا پیش از این که به خاطر شرایط خاص ایجاد شده، به پیگیری تمرینات در منزل و در حدی که بتوانیم آمادگی خویش را حفظ نماییم، بسنده کردیم. این تمریتات را در زادگاهم انجام دادم. از امروز اما در تهران هستم تا در صورت امکان با شرایط تمرینی بهتر پیش بروم. امیدوارم این شرایط مهیا شود.
عضو تیم ملی پاراکانو ایران همینطور در مورد اقدامی که برای اهدای مدال خود به خانواده پرستار شهیده هرمزگان – آرزو باهو – انجام داده است، اظهار داشت: وقتی خبر شهادت این بانوی پرستار را شنیدم، خیلی متاثر شدم. دوست داشتم از طریقی به او و خانواده اش ادای دین داشته باشم بنابراین تصمیم گرفتم مدال قهرمانی ام در مسابقات قهرمانی آسیا که ارزشمندترین مدالم است را تقدیم خانواده این شهیده کنم.
جاهدی تصریح کرد: دوست داشتم این اقدام در سکوت صورت گیرد و به رسانه ها کشیده نشود اما وقتی مسئولانی معاون وزیر بهداشت، مدیرکل ورزش استان، استاندار و… من را در این اقدام همراهی کردند، مبحث رسانه ای شد.