مربی فوتسال بانوان: برای اجرای پروتكل ورزشی مشكل مالی و سخت افزاری داریم

به گزارش فرم نو سرمربی تیم فوتسال بانوان هیات فوتبال خراسان رضوی اظهار داشت: شاید نتوانیم پروتكل بهداشتی برگزاری مسابقات ورزشی را به صورت كامل رعایت نماییم چون از نظر سخت افزاری و مالی محدودیت هایی داریم.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، فدراسیون فوتبال در بخشنامه ای به تیم های ملی حفاری اهواز، هیات فوتبال خراسان رضوی، مس رفسنجان و سایپا تهران که در مرحله نیمه نهایی فوتسال بانوان حضور دارند، زمان شروع تمرینات ورزشی را از ۱۸ خرداد ماه و زمان شروع مسابقات را از ۱۳ تیرماه اعلام نموده است.

فاطمه شریف، سرمربی تیم هیات فوتبال خراسان رضوی با اشاره به اینکه موافق برگزاری مسابقات است، به ایسنا اظهار داشت: نمی دانم روند انتشار کرونا چگونه است و صرفاً روزانه تعداد مبتلایان را از تلویزیون می شنوم اما مسؤلان وزارت بهداشت و وزارت ورزش که مجوز بازی را داده اند، حتما بسیاری از موارد را لحاظ کرده اند.

او در ادامه اضافه کرد: من از ابتدا هم موافق برگزاری مسابقات بودم چون اسپانسر در ورزش بانوان کم است و همین تعداد هم هزینه زیادی انجام می دهند و اگر قرار باشد بدون اعلام قهرمان، لیگ به پایان برسد شاید نتوان آنها را برای سال آینده جذب کرد، اما پیشنهاد من این بود که همه مسابقات را در یک شهر که از نظر انتشار کرونا وضعیت سفیدی دارد برگزار کنند تا رفت وآمدها کمتر باشد. با این وجود فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته است که این مسابقات به روال قبل و به صورت رفت و برگشت صورت گیرد. بر این اساس بازی برگشت نیمه نهایی ۱۳ تیر، بازی رفت فینال ۲۰ و برگشت فینال ۲۷ تیر برگزار می گردد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا امکان اجرای پروتکل انجام مسابقات ورزشی در بخش بانوان وجود دارد؟ اظهار داشت: شاید نتوانیم پروتکل را در بخش بانوان و حتی مردان به صورت کامل انجام بدهیم چون امکانات سخت افزاری لازم برای این کار را نداریم. علاوه بر این محدودیت های مالی هم وجود دارد. با این وجود تلاش می نماییم تا جای ممکن موارد مطرح شده در پروتکل را رعایت نماییم.

شریف در مورد انجام تست کرونا پیش از شروع تمرینات ورزشی بیان نمود: مقرر است هیات پزشکی – ورزشی مطابق با پروتکل وزارت بهداشت و وزارت ورزش در روز شروع تمرینات از بازیکنان تست بگیرد اما بازیکنی که تست می دهد، امکان دارد باز هم مبتلا شود چون که این بازیکن به خانه اش برمی گردد و نمی توانیم جلوی انتقال ویروس از جامعه و خانه به بازیکن را بگیریم.

سرمربی تیم فوتسال خراسان رضوی در مورد شرایط موجود و ضرورت برگزاری مسابقات ورزشی اظهار داشت: متخصصان پزشکی اعلام نموده اند که کرونا فعلا هست، واکسنی برای آن وجود ندارد و باید زندگی با آنرا یاد بگیریم در نتیجه اگر بخواهیم مسابقات را لغو نماییم از آنجایی که گفته اند شیوع این ویروس در پاییز بیشتر می شود پس باید فصل آینده را هم برگزار نکنیم، پس باید زندگی در این شرایط را یاد بگیریم.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی فوتسال بانوان ۳۰ بهمن ماه ۹۸ برگزار گردید که بر مبنای آن دیدار تیم های ساپیا تهران و ملی حفاری اهواز با نتیجه ۴ بر ۳ به سود تیم اهواز و بازی مس رفسنجان و هیات فوتبال خراسان رضوی با تساوی دو بر دو به پایان رسید.