چالش انتخاب مدیر سوم؛ بلاتكلیفی مدیریت موزه ملی ورزش در آستانه یك سالگی آن

به گزارش فرم نو عمر موزه ملی ورزش در حالی تا چند روز دیگر از یك سال عبور می كند كه بلاتكلیفی مدیریت آن همچنان ادامه دارد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، انتصابی که اواخر سال قبل در وزارت ورزش و برای تعیین سرپرست اداره کل توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی انجام شد، کمیته ملی المپیک را وارد چالش جدیدی جهت انتخابِ باردیگر مدیر برای «موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک» کرده است.
این موزه در حالی ۳۰ اردیبهشت ماه سال قبل راه اندازی شد که هایده صیرفی پیگیر تمام مراحل لازم برای بهره برداری از آن بود، کسی که از سال ها پیش بعنوان کارشناس موزه در کمیته ملی المپیک فعالیت داشت و حتی بعنوان مدیر موزه و قبل از افتتاح رسمی آن، اعزام برون مرزی هم داشت.
با این وجود سه ماه پس از افتتاح موزه ملی ورزش حسن رنگرز با حکم سیدرضا صالحی امیری بعنوان مدیر این موزه انتخاب گردید.
با شروع به کار رنگرز و تشکیل هیات امنا برای موزه ملی ورزش، برای تغییر وضعیت این موزه از حالت موقت به دائم و ثبت آن بعنوان موسسه فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات لازم صورت گرفت تا اینگونه زمینه لازم برای فعالیت ادامه دار موزه در قانونمندتر شدن ساختار آن فراهم گردد.
با وجود تمام این اقدامات موثر و به علت جابه جایی حسن رنگرز از کمیته ملی المپیک به وزارت ورزش، مدیریت موزه ملی ورزش باردیگر دستخوش تغییرات خواهد شد در صورتی که هنوز یک سال هم از عمر این موزه نگذشته است.
رنگرز از آغاز سالجاری با دریافت حکم رسمی همکاری با وزارت ورزش بعنوان سرپرست اداره کل توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی را شروع کرد. همزمان وی کناره گیری خویش را از مدیریت موزه ملی ورزش هم اعلام نمود تا بعدها با دریافت حکم مدیریت در وزارتخانه با منع قانونی مواجه نشود با این وجود هنوز مدیر جدید موزه مشخص نشده است؛ بخشی که رئیس کمیته ملی المپیک با لحاظ کردن توجهی ویژه، فاز نخست آنرا با صرف ۳ میلیارد تومان به بهره برداری رساند و برای افتتاح فاز دوم هم برنامه دارد.