ملی پوش والیبال بانوان: با جوان گرایی نتیجه گرفتیم

به گزارش فرم نو بانوی والیبالیست وضعیت والیبال بانوان را مثبت ارزیابی كرد و اظهار داشت: در لیگ سال قبل جوان ها فرصت بیشتری برای بازی داشتند.

آیتک سلامت، بازیکن تیم باریج اسانس کاشان در گفتگو با ایسنا در مورد وضعیت والیبال بانوان بیان نمود: قرار بود سال جاری پلی آف داشته باشیم اما به علت انتشار کرونا این مرحله برگزار نشد و آخر لیگ را از اواخر بهمن اعلام نمودند. حالا هم با عنایت به شرایط، در خانه تمرین و آمادگی ام را حفظ می کنم تا پس از این بیماری ببینیم که چه مسابقاتی در نظر گرفته می شود.

او در مورد وضعیت لیگ برتر در سال ۹۸ اظهار داشت: اسپانسرها سرمایه گزاری نموده بودند و ۹ تیم در جدول مسابقات حضور داشتند که نکته مثبتی بود اما برخی تیم ها ملی پوش نداشتند و بازیکنانشان جوان و بی تجربه بودند در نتیجه سطح عملکرد تیم شان پایین آمد. البته در نیم فصل دوم خیلی بهتر شدند. علاوه بر این سال جاری بیشتر به جوان ترها فرصت بازی داده شد. بیشتر بازیکنان تیم ما هم جوان بودند و نتیجه هم گرفتیم اما حیف که مسابقات نیمه تمام ماند.

این بازیکن در ادامه بیان نمود: وقفه ای به خاطر اعزام تیم ملی به انتخابی المپیک در جریان لیگ صورت گرفت که اگر آن اعزام نبود، زمان لازم برای برگزاری مرحله پلی آف را داشتیم. البته مسابقات انتخابی المپیک خیلی خوب بود و تجربه به دست آوردیم.

سلامت در مورد شرکت در مسابقات انتخابی المپیک اظهار داشت: اعزام خوبی بود. تیم ملی بزرگسالان سال قبل به قهرمانی آسیا اعزام شد و با این که نتیجه نگرفت اما مجوز حضور در انتخابی المپیک را به دست آورد. فدراسیون هم با این فکر که تیم ایران به المپیک صعود نمی کند به دنبال اعزام تیم جوانان بود تا تجربه کسب کنند. خوشبختانه تجربه خوبی هم بود و مسابقه با بازیکنان بزرگسال کشورهایی چون کره جنوبی و قزاقستان مزیت داشت که تأثیر آنرا هم در لیگ دیدیم.