بانوی بسكتبالیست: ایران زنگ خطری برای تیم های آسیایی است

به گزارش فرم نو بازیكن تیم گروه بهمن می گوید حضور تیم سه نفره ایران در مسابقات برون مرزی و عملكرد آنها سبب شده به چشم بیاد تا جایی كه می تواند برای سایر تیم های آسیایی زنگ خطری باشد.

گلشید امیدیان، بازیکن تیم گروه بهمن در گفتگو با ایسنا به وضعیت بسکتبال بانوان اشاره نمود و اظهار داشت: لیگ مان از زمانی که مجوز بازی با حجاب را از فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) گرفته ایم، پویاتر شده است، آمارها منظم روی سایت می رود، فیلم بازی ها به ما داده می شود، اقوام درجه یک مان در یکسری از بازی ها اجازه حضور در سالن مسابقه را دارند و در کل خیلی پیشرفت کرده ایم. علاوه بر این استعدادهای جدیدی شناسایی شده اند که شاید پیش از این دیده نمی شدند.

وی در ادامه اضافه کرد: سایت فیبا هم اخیرا از بانوان ایران تعریف و از این که مسابقات مان تا این حد دقیق و منظم برگزار می شود، تعجب کرده است. این بررسی از راه آماری که اعضای فدراسیون اطلاع رسانی کرده اند، انجام شده و خانم تالین طهماسیان (مسوول کمیته مسابقات بانوان) در این حوزه خیلی زحمت کشیده است.

امیدیان به تغییر دیدگاه کشورهای دیگر از بانوان بسکتبالیست ایران اشاره و بیان نمود: شاید قبل از حضور در میادین رسمی هیچ شناختی از ما نداشتند اما در چند سال گذشته به مسابقات برون مرزی بیش تری اعزام شده ایم که سهم بسکتبال سه نفره بیش تر بوده است. در نتیجه تیم ایران بیش تر به چشم آمده تا جایی که شاید زنگ خطری برای تیم های آسیا باشد. از تیم ملی باید حمایت بیش تری صورت بگیرد و بسکتبال پنج نفره را هم به مسابقات مختلف اعزام کنند.

او با اشاره به محدودیت های بسکتبال بانوان اظهار داشت: ما محدودیت های زیادی چون نبود اسپانسر داریم؛ شاید تنها چهار تیم حامیان خوبی داشته باشند. قرارداها هم خیلی پایین است. امیدوارم اسپانسرها بیش تر شوند و بسکتبال بانوان را حمایت کند چون پتانسیل حضور قوی تر در میادین رسمی و بین المللی را دارد.

امیدیان در این مورد اضافه کرد: ضعف دیگرمان این است که به بازی های رسمی کمی اعزام می شویم و دیر به دیر در مسابقات برون مرزی شرکت می نماییم که این هم به نبود اسپانسر برمی گردد. اگر آنها بیش تر حمایت کنند بسکتبال بانوان سریع تر پیشرفت می کند. بازیکن باید از نظر مالی آرامش خاطر داشته باشد و دغدغه دیگری جز ورزش کردن، نداشته باشد.

این بازیکن تیم گروه بهمن در مورد شانس المپیکی شدن تیم سه نفره بانوان ایران بیان نمود: تلاش زیادی در بسکتبال سه نفره انجام شده است و به نظرم کار غیرممکنی نیست. هرچند با حضور تیم هایی چون استرالیا کار خیلی دشوار می باشد و شاید کسب سهمیه دور از ذهن باشد اما چیزی غیر ممکن نیست. امیدوارم که این اتفاق بیفتد تا روزنه روشنی برای بسکتبال باشد.

امیدیان در مورد وضعیت دیدار فینال لیگ برتر که به تعویق افتاده است، بیان نمود: اگر قرار بر اعلام آخر لیگ باشد، قهرمانی حق تیم ما است چون تنها تیم بدون باخت لیگ هستیم و دیدار رفت فینال را هم در خانه حریف برنده شدیم اما تیم گرگان از مرحله مقدماتی تا فینال، سه باخت داشته است. تعداد برد و باخت ها ربطی به مرحله گروهی و سختی یک گروه در مقایسه با گروه دیگر ندارد چون با همه تیم ها بازی کرده ایم.

او اضافه کرد: اگر قرار بر برگزاری باشد باید حداقل یک ماه فرصت آمادگی داشته باشیم چون در دوره اوج آمادگی بازی ها لغو شد بنابراین باید زمان لازم را به ما بدهند. البته در این شرایط برگزاری بازی ریسک است. این بیماری تمام دنیا را درگیر کرده است و لیگ های معتبر هم تعطیل شده اند. ازاین رو باید منطفی تصمیم بگیرند چون اگر یک نفر به این بیماری مبتلا شود خانواده او هم در معرض خطر قرار می گیرند.

این بازیکن تیم گروه بهمن در مورد وضعیت تمرین های خود در شرایط تعطیلی مسابقات ورزشی اظهار داشت: تمریناتم را در خانه انجام می دهم. البته کامل نیست اما تلاش می کنم تا جایی ممکن تمرین کنم. علاوه بر این در خانه حلقه بسکتبال دارم و تمرین شوت هم انجام می دهم.