سمیه یزدانی: دو هفته در اسپانیا قرنطینه كامل بودم

به گزارش فرم نو بانوی ركابزن لژیونر ایران اظهار داشت: بهترین دوران دوچرخه سواری من در مسابقات اروپایی بود اما به سبب شیوع ویروس كرونا و لغو تمامی مسابقات، مجبور شدم فعلا به ایران برگردم.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، سمیه یزدانی، اولین بانوی ركابزن ایران است كه موفق به كسب مدال جاده قهرمانی آسیا شد و بعد از آن، لژیونر شدن موفقیت دیگری بود كه برای این دختر دوچرخه سوار به دست آمد. یزدانی درحالی كه حضور در مسابقات اسپانیا را با تیم خود تجربه می كرد با شیوع ویروس كرونا و لغو رقابت ها مواجهه شد. بدین جهت مجبور شد فعلا به ایران برگردد و منتظر آغاز مجدد مسابقات بماند.

یزدانی در گفت و گو با ایسنا درباره ی تجربه خود از حضور در مسابقات اروپایی بیان كرد: بهترین دوران دوچرخه سواری من در اروپا گذشت برای اینكه پس از سالها این فرصت پیش آمد كه با بهترین دوچرخه سواران دنیا رقابت كنم. سطح مسابقات بسیار بالا بود به صورتی كه از ۱۶۶ دوچرخه سوار اروپایی فقط ۸۹ دوچرخه سوار توانستند مسابقه را به انتها برسانند.
او افزود: در این مسابقات بهترین دوچرخه سواران جهان حضور داشتند همچون قهرمان المپیك ریو، قهرمان اروپا، قهرمان های بیشتر كشورهای اروپایی همچون كشور سوییس، كانادا، اسپانیا، نروژ، مراكش و چند كشور دیگر و من تنها دوچرخه سوار از قاره ی آسیا بودم كه در این مسابقات رقابت كردم. پنج مسابقه ی دیگر هم داشتیم كه به سبب شیوع ویروس كرونا كنسل شد و تاریخ مسابقات به زمان دیگری موكول شد. در واقع مسابقات برگزار می گردد و فقط تاریخ آنها تغییر كرده است.
یزدانی در پاسخ به این پرسش كه برای بازگشت به ایران با مشكلی برخورد نكرد؟ اشاره كرد: زمان پرواز روزی بود كه ویزای من تمام می شد اما همان روز پرواز كنسل شد. مدیر تیم به سبب وجود كرونا در ایران و برای مراقبت از سلامتی ام برای تمدید ویزای من اقدام نمود كه متأسفانه در اسپانیا هم كرونا بطور وسیع پیشرفت كرد و تمام مسابقات كنسل شد و من مجبور شدم به ایران برگردم.
این بانوی ركابزن ایران در پاسخ به این پرسش كه در شرایط شیوع ویروس كرونا چگونه تمرین می كند تا افت نداشته باشد؟ اشاره كرد: من دو هفته در اسپانیا در قرنطینه كامل بودم و تمرینات خودرا در خانه و با غلتك ادامه دادم. در ایران به سبب این كه قرنطینه وجود ندارد می توانم تمرینات خودرا در خارج از خانه ادامه دهم و خدا را شكر افت نداشتم.
وی در مورد آغاز مجدد مسابقات خود در اروپا نیز اظهار داشت: برنامه و تاریخ جدید مسابقات را برای من فرستاده اند. مسابقات از خرداد آغاز می شود و من خرداد برمی گردم.
دارنده مدال برنز آسیا در پاسخ به این پرسش كه فكر می كند حضور در مسابقات اروپایی تا چه اندازه می تواند به پیشرفت او كمك كند؟ اظهار داشت: در صورت ادامه ی حضورم در اروپا پیشرفت قابل توجهی خواهم كرد.
یزدانی در آخر اظهار داشت: به امید روزی كه در ایران هم مانند كشورهای اروپایی به مردم رعایت فاصله ی یك و نیم متری از دوچرخه سواران را آموزش دهند و در كل جاده های سطح كشور تابلوی رعایت فاصله یك و نیم متری نصب شود. هم چنین راننده هایی كه این فاصله رو رعایت نمی كنند جریمه شوند.

منبع: