در قرنطینه هستم؛ مجتبی عابدینی: از ترس خراب شدن خانه ام تمرین حرفه ای انجام نمی دهم

به گزارش فرم نو شمشیرباز المپیكی ایران با تاكید بر اینكه نزدیك به ۵۰ روز است در قرنطینه خانگی به سر می برد در مورد چگونگی پیگیری تمریناتش در این شرایط توضیح داد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، پایانِ مسابقات شمشیربازی جام جهانی لهستان و مسجل شدن سهمیه تیمی ایران برای المپیك تقریباً همزمان شد با فراگیری ویروس كرونا در ایران و تأثیری كه بر تمام فعالیتهای ورزشی و غیرورزشی گذاشت طوریكه شمشیربازی مثل مجتبی عابدینی پس از بازگشت به ایران خویش را در منزل شخصی قرنطینه كرد و اینگونه به شعار «در خانه بمانیم» عمل كرده است.
البته وی طی این مدت تمرین در منزل را دنبال كرده اما فقط در حدی كه آمادگی بدنی اش را تا حدی حفظ كند چونكه تاكید دارد تمرین با اسلحه شمشیربازی بگونه ای نیست كه بتوان آنرا در محیطی غیر از سالن تمرین انجام داد. بنابراین است كه این شمشیرباز تعویق در زمان برگزاری بازی های المپیك را به نفع خود و هم تیمی هایش می داند.
در قرنطینه هستم
مجتبی عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به محض بازگشت از محل برگزاری جام جهانی لهستان تا به امروز در خانه بوده ام و فقط برای خریدهای ضروری منزل را ترك كرده ام. اعضای خانواده ام یك هفته زودتر از خودم وارد قرنطینه خانگی شدند. الان نزدیك به ۵۰ روز است اینگونه زندگی می نماییم.
برای اینكه خانه ام خراب نشود با شمشیر تمرین نمی كنم
وی افزود: طی این مدت تمرین در خانه داشتم البته نه آنقدر ویژه و تخصصی؛ فقط تمرینات كششی و كار با وزنه انجام می دهم تا آمادگی ام افت زیادی پیدا نكند اما در مورد تمرینات فنی و كار با اسلحه هیچ تمرینی نداشته ام چون اصلاً شرایطش مهیا نیست. تمرین با اسلحه شمشیربازی بگونه ای است كه باید فقط در سالن تمرینی صورت گیرد. اگر در جایی مانند خانه آنهم خانه آپارتمانی این تمرینات را انجام دهیم، تبعات خواهد داشت. اگر در جریان تمرین یك حمله داشته باشیم، یك طبقه را پایین می آورد و ساختمان را ویران می كند.
با این شرایط كنار می آیم تا ببینم چه می شود
این ملی پوش شمشیربازی اسلحه سابر ایران با تاكید بر اینكه تمرین شمشیربازی درخانه امكان پذیر نیست، خاطرنشان كرد: انجام حمله در حین تمرین و ضربه ای كه به زمین وارد می نماییم، صدایی بوجود می آورد كه ویران كننده است. اصلاً نمی گردد بدون ملاحظه این تمرین را در خانه انجام داد. شاید ایده بعضی ها این باشد كه از ماسك شمشیربازی برای تمرین در خانه استفاده گردد و به قول شمشیربازان نوك بزنند یعنی با شمشیر به ماسك ضربه بزنند كه من اصلاً این را قبول ندارم. در هر صورت فعلاً با این شرایط كنار می آئیم و به تمرین مختصر بدنی بسنده می نماییم چون چاره ای غیر از این نداریم.
با تدبیری كه در ایران می شود، حالا حالاها درگیر كرونا هستیم
عابدینی تصریح كرد: منتظر هستیم ببینیم چه زمان شرایط برای بازگشت به اردو و سالن و تمرین گروهی مهیا می شود كه البته بعید می دانم به این زودی ها مهیا شود. چینی ها كه برای مبارزه با كرونا، قرنطینه سفت و سختی داشتند پس از ۸۰ روز تقریباً به شرایط عادی بازگشتند و از قرنطینه خارج شدند. با شرایطی كه در ایران می بینیم اما اساسا حالا حالاها درگیر با كرونا و مراقبت های لازم برای مبارزه با آن خواهیم بود.
شمشیربازان دغدغه ای بابت زمان بازگشت به اردو ندارند
وی اظهار داشت: فعلاً همه مردم از هم می ترسند كه البته این خوب است چون سبب می شوند نسبت به رعایت پروتكل های كرونا مُقَیدتر شوند. به هر حال تا زمان پاك شدن كامل جامعه از كرونا هیچ پیشبینی در مورد بازگشت به اردو و تمرین نداریم. البته برای رشته ای مانند شمشیربازی این مساله خیلی نگران كننده نیست. به هر حال ما سهمیه خویش را قطعی كرده ایم و دغدغه ای این حیث نداریم. بحران كرونا وتاثیری كه در خصوص لغو فعالیت ها داشته بیشتر برای ورزشكارانی مشكل ساز شده كه همچنان استرس حضور در میادین انتخابی المپیك را دارند.
تعویق المپیك به نفع مان است
شمشیرباز المپیكی ایران همینطور به تغییر بوجود آمده در زمان بازی های المپیك اشاره نمود و اظهار داشت: اعتراف می كنم تا پیش از اینكه تصمیم نهایی برای تعویق بازی ها گرفته شود و به خصوص وقتی صحبت از برگزاری احتمالی بازی ها در موعد مقرر (مردادماه امسال) می شد، استرس زیادی داشتم چون می دانستم به خاطر شرایط بوجود آمده نمی توانیم خوب تمرین نماییم و با آمادگی كامل به توكیو برویم ازاین رو تعویق یك ساله المپیك به نفع من و هم تیمی هایم است چون بدون دغدغه كسب سهمیه، یك سال و نیم زمان تمرین داریم. البته اینكه چه زمانی شرایط برای بازگشت به تمرینات مهیا شود، معلوم نیست اما در هر صورت كمبود زمان نداریم.