مربی هندبال بانوان: سطح جام باشگاه های آسیا بالاست

به گزارش فرم نو سرمربی تیم هندبال بانوان اشتاد سازه مشهد اظهار داشت: سطح مسابقات جام باشگاه های آسیا بالاست و امیدوارم امسال هم ایران بتواند در این مسابقات نماینده داشته باشد.
نشمین شافعیان سرمربی تیم هندبال بانوان اشتادسازه مشهد در گفت و گو با ایسنا، در مورد حضور تیمش در جام باشگاه های آسیا اظهار نمود: این مسابقات 6 شهریورماه به میزبانی قزاقستان انجام می شود. با توجه به این كه قهرمان لیگ برتر هندبال شدیم جواز حضور در این مسابقات را كسب كردیم. البته قبل تر مسئولان باشگاه گفته بوند كه تیم به این مسابقات اعزام خواهد شد اما هنوز به ما اعلام نشده كه در این مسابقات شركت خواهیم كرد یا خیر. به سبب شیوع ویروس كرونا هنوز جلسه تشكیل نشده است. امیدوارم امسال هم ایران بتواند در این مسابقات نماینده داشته باشد.
وی به حضور نمایندگان هندبال ایران در سه دوره اخیر جام باشگاه های آسیا اشاره نمود و اظهار داشت: من سه دوره با تیم های سنندج و لارستان در این مسابقات حضور داشتم. در اولین دوره با تیم سنندج به مقام پنجم رسیدیم. در دو دوره بعد نیز با لارستان مقام های چهارم و ششم كسب شد. سطح مسابقات جام باشگاه های آسیا بالا است خصوصا زمانی كه قزاقستان میزبان است. توقع كسب مقام نمی توانیم داشته باشیم اما می توانیم بازی های خوبی را ارائه نماییم. در این دوره هم میزبانی به عهده قزاقستان است. باتوجه به تجربه ام از دوره های قبل قزاقستان تیم های باشگاهی قوی دارد و زمانی كه میزبان است سه تیم در این مسابقات دارد. ازبكستان نیز تیم های خوبی دارد. باید دید در این دوره شرایط چه خواهد بود.
سرمربی تیم هندبال بانوان اشتاد سازه مشهد در ادامه در مورد لیگ برتر هندبال اظهار داشت: در این دوره از لیگ هشت تیم حضور داشتند و حدودا مسابقات در موعد مقرر انجام شد. درست است كه قهرمانی تیم ما دو هفته پیش از اتمام لیگ مسجل شد اما رده بندی سایر تیم ها تا هفته پایانی مشخص نبود. سطح لیگ نسبت به سال های قبل بهتر و پویا تر شده بود. بازیكنان جوانی در این دوره از لیگ به میدان آمدند. طبق قوانین فدراسیون دو تیم در میانه راه به سبب مشكلاتی كه داشتند كنار گذاشته شدند، اما روی هم رفته سطح لیگ خوب بود.
شافعیان در مورد سقف قرارداد بازیكنان در لیگ برتر هندبال اظهار داشت: قراردادهای بازیكنان هندبال كه خیلی بالا نیست. در این دوره خداراشكر اشتاد سازه سبب شد كه تا حدودی سقف قراردادهای بازیكنان افزایش یابد. هم اكنون بازیكنان تیم ما تنها درصد اندكی از مبالغ قراردادی خودرا نگرفته اند كه مقرر است ظرف این هفته پرداخت گردد.

منبع: