حسرت بانوان گلبالیست ۱۲ ساله می شود؟

فرم نو: پس از هشت سال دوری از شركت در مسابقات كسب سهمیه بازیهای پارالمپیك، امكان دارد تیم گلبال بانوان ایران برای سومین بار نیز شانس حضور در این مسابقات را از دست بدهد.
فائزه توسلی نایب رئیس بانوان فدراسیون نابینایان و كم بینایان در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت تیم گلبال بانوان جهت شركت در مسابقات كسب سهمیه بازیهای پارالمپیك ۲۰۲۰ توكیو اظهار نمود: هرچند تیم گلبال بانوان در دو دوره قبل بازیهای پارالمپیك لندن و ریو نیز تلاش زیادی برای حضور در مسابقات كسب سهمیه داشت اما در دو دوره قبل نیز به سبب حضور ورزشكاران اسرائیلی در مسابقات كسب سهمیه شانس حضور خودرا از دست داد و متاسفانه نتوانست سهمیه را كسب كند. در این دوره نیز هنوز دقیقا نمی دانیم شرایط حضور آنها چگونه خواهد بود و آیا می توانند پس از دو دوره دوری از شركت در مسابقات پارالمپیك، برای سومین بار شانس حضور در مسابقات كسب سهمیه پارالمپیك ۲۰۲۰ توكیو را داشته باشند یا خیر؟
وی ادامه داد: البته هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده و منتظر هستیم تا ببینیم در مسابقات كسب سهمیه آیا ورزشكاران رژیم اشغالگر قدس شركت می كنند یا خیر؟ بدون شك اگر شرایط حضور فراهم گردد و مسئولان به جمع بندی نهایی برسند، در مسابقات آسیایی كه آخرین فرصت برای كسب سهمیه است، شركت خواهیم كرد در غیر این صورت باز هم بانوان گلبالیست از شركت در مسابقات كسب سهمیه پارالمپیك محروم خواهند شد.
نایب رئیس بانوان فدراسیون نابینایان و كم بینایان در پاسخ به این پرسش كه با عنایت به تعطیلی اردوی تیم ملی گلبال بانوان از بازیهای پاراآسیایی جاكارتا تا به الان، شرایط تیم را چگونه ارزیابی می كنید، اشاره كرد: چون مسابقه خاصی برای تیم گلبال بانوان پس از بازیهای پاراآسیایی جاكارتا پیش بینی نشده بود اردوی تیم ملی تعطیل بود و طی چند روز گذشته كه مسابقات قهرمانی كشور و انتخابی تیم ملی برگزار شد، توانستیم ۱۲ نفر از برترینها را برای تیم ملی انتخاب نماییم كه البته منتظر هستیم تا ببینیم امكان اعزام این تیم به مسابقات قهرمانی آسیا برای كسب سهمیه پارالمپیك ۲۰۲۰ توكیو هست یا خیر؟ هر زمان شرایط اعزام آنها فراهم گردد اردوی تیم ملی را تشكیل خواهیم داد.

منبع: