قهرمانی تیم های كومیته مردان و زنان ایران در آسیا

به گزارش فرم نو تیم های كومیته مردان و زنان ایران مدال طلای رقابت های قهرمانی كاراته آسیا در ازبكستان را از آن خود كردند.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، در آخرین روز از رقابت های كاراته قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ كه در تاشكند ازبكستان در جریان است، تیم های كومیته مردان و زنان ایران به مصاف رقبایشان رفتند كه در انتها موفق به كسب عنوان قهرمانی آسیا شدند.

تیم كومیته مردان ایران در اولین دیدار ۳ بر صفر برابر تركمنستان به پیروزی رسید و در دومین دیدار هم برابر قزاقستان ۳ بر یك پیروز شد. ایران در دور سوم ۳ بر صفر از سد هند گذشت و در نیمه نهایی هم بعد از كسب نتیجه ۲ بر ۲ در امتیاز شماری با نتیجه ۲۴ بر ۱۴ به برتری رسید و راهی فینال شد.
تیم كومیته مردان ایران در دیدار نهایی با تركیب علی اصغر آسیابری، سجاد گنج زاده و صالح اباذری برابر عربستان به میدان رفت كه در انتها با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و مدال طلای آسیا را از آن خود كرد.
تیم كومیته مردان ایران با هدایت شهرام هروی برای سومین مرتبه عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود كرد.
اما تیم كومیته زنان ایران هم در دور نخست بعد از تساوی یك بر یك در امتیاز شماری با نتیجه ۱۱ بر ۴ ازبكستان را برد، سپس برابر اردن ۲ بر صفر به برتری رسید. تیم بانوان ایران در نیمه نهایی هم با نتیجه ۲ بر یك از سد چین گذشت و راهی فینال شد.
تیم كومیته بانوان ایران در فینال با تركیب طراوت خاكسار، حمیده عباسعلی و شیما آل سعدی برابر ژاپن هم با نتیجه ۲ بر یك پیروز شد و مدال طلای این رقابت ها را از آن خود كرد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، در جریان این رقابت ها طی دو روز گذشته طروات خاكسار، حمیده عباسعلی و ذبیح الله پورشیب به مدال طلا رسیدند و رزیتا علیپور و تیم كاتای بانوان هم به مدال نقره دست پیدا كردند.
بهمن عسگری در وزن ۷۵-، سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ كیلوگرم، فاطمه صادقی در كاتای انفرادی و تیم كاتای مردان ایران هم به مدال برنز رسیدند.