سیدحسن خمینی از موزه ملی ورزش بازدید كرد

فرم نو: سید حسن خمینی با حضور در كمیته ملی المپیك از موزه ملی المپیك، پارالمپیك و ورزش بازدید نمود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، نشست انجمن پیشكسوتان ورزش كشور امروز چهارشنبه با حضور سید حسن خمینی همراه با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس كمیته ملی المپیك انجام شد.
در جریان این نشست، پیشسكسوتان ورزش بازدیدی هم از موزه ملی المپیك، پارالمپیك و ورزش داشتند.
مهمان ویژه مراسم امروز حجت الاسلام سید حسن خمینی بود. وی با حضور در محل كمیته ملی المپیك ضمن دیدار با پیشكسوتان، بازدیدی هم از موزه ملی المپیك، پارالمپیك و ورزش داشت.
بهرام افشارزاده رئیس انجمن پیشكسوتان ورزش كشور در این مراسم با بیا اینكه سیدحسن خمینی همواره نگاه ویژه ای به جامعه ورزشكاران به خصوص پیشكسوتان داشته و دارند و در راه تكریم كسوت و تشویق جوانان به امر ورزش همت گمارده اند، اظهار داشت: در فرهنگ ما پیشكسوتی از مراتب و درجات مریدان شمرده می شود كه به سبب قداستش به تدریج وارد فضای عرفانی و اعتقادی زورخانه ها گردید و به كسی اطلاق می شد كه از همه با سابقه تر، قدیمی تر و بزرگ تر بود و در مرام و پهلوانی نمونه.
وی افزود: بدون تردید با عنایت به ارزش و اعتبار بزرگان ورزش و نقش الگویی و اسطوره ای پهلوانان و قهرمانانی كه سمبل فتوت، جوانمردی، میهن دوستی، ایمان و اعتقاد هستند به كارگیری واژه پیشكسوت در مواردی كه این مفاهیم در آنها مصداق ندارد، از اعتبار آن می كاهد.
افشارزاده اشاره كرد: انجمن پیشكسوتان ورزش ایران در زمستان ۱۳۷۹ با هدف تكریم كسوت و نقش ارتباطی میان انتقال تجارب پیشكسوتان ورزش ایران به جامعه ورزشی جوان تأسیس و جهت بلوغ اهداف ذكر شده تا به امروز با حضور قهرمانان و بزرگان و نام آوران ورزش ایران زمین از هیچ كوششی دریغ نكرده است.
رئیس انجمن پیشكسوتان ورزش اشاره كرد: این انجمن بوسیله همایش های سالیانه و چاپ فصلنامه های گوناگون اهتمام در آگاه كردن جامعه پیشكسوت ورزش ایران زمین از اقدامات این انجمن دارد. از طرفی با چاپ مقالات این بزرگواران شرایطی جهت انتقال تجربیات باارزش و گرانقدر آنان به وجود آورده است.
وی اشاره كرد: انجمن پیشكسوتان ورزش ایران در ضمن فعالیت خود ضمن عیادت از پیشكسوتان ورزش از آنها كه به سبب برخی ناملایمات و بی مهری ها به رغم داشتن تجارب گران سنگ و ارزشمندشان از صحنه ورزش به دور مانده اند، دلجویی كرده است. این اقدام همزمان با مناسبت هایی مانند ایام ماه مبارك رمضان، عید نوروز و اعیاد ملی و مذهبی انجام شده است.
افشارزاده اشاره كرد: از دیگر فعالیت های انجمن پیشكسوتان مكاتبه مستمر با صندوق پشتیبانی از قهرمانان و دیگر سازمان های دولتی جهت ستاندن امتیاز برای پیشكسوتان ورزش ایران برای استفاده بلاعوض از استخرها، ورزشگاه ها و سایر اماكن ورزشی بوده است.
رئیس انجمن پیشكسوتان اظهار داشت: قطعه نام آوران كه بعد از مكاتبات و جلسات طاقت فرسا به بارنشست، نتیجه زحمات فراوان هیأت مدیره و هیأت امنای انجمن پیشكسوتان ورزش ایران بوده است تا در كنار مفاخر ایران زمین نام این بزرگان نیز جاودانه بماند. این حركت ادامه داشته كه جامعه ورزش ما بتواند امروزه صاحب یك موزه با ارزش ورزشی به همت دكتر صالحی امیری باشد تا تداوم بخش حركت های فرهنگی، هنری و ورزشی گردد.

منبع: