پیروزی پر گل دختران فوتبالیست ایران برابر لبنان، صعود ایران در دستان كره جنوبی

به گزارش فرم نو تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران در آخرین بازی خود از مرحله دوم قهرمانی آسیا لبنان را شكست داد و الان برای صعود چشم انتظار نتیجه بازی ویتنام و كره جنوبی است.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران در آخرین بازی از مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف تیم لبنان رفت. در این بازی كه از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران شروع شد، ملی پوشان كشورمان موفق شدند حریف خویش را با حساب پنج بر یك شكست دهند.
هرچند تیم ایران در ثانیه ۴۸ بازی گل اول را دریافت كرد اما در ادامه توپ و میدان را در اختیار گرفت تا اینكه ویدا رعیت پرور، بازیكن ایرانی _آمریكایی تیم در دقیقه ۱۵ بازی را به تساوی كشاند. در ادامه حملات تیم ایران ادامه پیدا كرد.
بازیكن لبنان در دقیقه ۱۹ موقعیت خطرناك ایران را دفع كرد و مانع از به ثمر رسیدن گل دوم شد.
در دقیقه ۲۶ بازی كیمیا رعیت پرور دیگر بازیكن ایرانی – آمریكایی تیم ملی به جای رقیه جلال نسب وارد زمین شد.
حملات تیم ایران ادامه داشت تا اینكه نگین زندی در دقیقه ۳۲ با ورود به محوطه جریمه لبنان گلزنی كرد. چند دقیقه بعد شوت داخل محوطه جریمه بازیكن ایران به شكل خطرناكی از بالای دروازه لبنان به بیرون رفت تا در نهایت این نیمه با برتری دو بر یك ایران به آخر برسد.
نیمه دوم با برتری تیم ایران شروع شد بگونه ای كه ویدا رعیت پرور در دو دقیقه ابتدایی بازی سومین گل ایران و دومین گل خویش را هم وارد دروازه لبنان كرد. ۶ دقیقه بعد نگین زندی هم باردیگر گل زد تا حساب كار چهار بر یك شود.
زهرا معصومی در دقیقه ۷۰ گل پنجم ایران را به ثمر رساند. در دقایق پایانی بازی ضربه آزاد تیم ایران توسط دروازه بان حریف مهار گشت و بازی با نتیجه پنج بر یك به آخر رسد.
مهدیه محمودی نیا (دروازه بان)، غزاله بنی طالبی، ملیكا محمدی، مرضیه فیضی، ویدا رعیت پرور، ثنا صادقی (كاپیتان)، نگین زندی، فاطمه شبان، رقیه جلال نسب، زهرا معصومی و گلنوش خسروی ۱۱ بازیكن ایران در این مسابقه بودند.
تیم ایران تنها در صورت شكست ویتنام مقابل كره جنوبی به مرحله بعد صعود می كند. از آنجایی كه گل زده ایران نسبت به ویتنام بیشتر است در صورت شكست یك بر صفر ویتنام، ملی پوشان ایران راهی مرحله نهایی می شوند. اما اگر ویتنام ۲-۱ شكست بخورد كار به شمارش كارتهای زرد و قرمز می كشد و اگر ویتنام ۳-۲ شكست بخورد، ایران حذف خواهد شد. شكست با اختلاف بیشتر از یك گل ویتنام مقابل كره جنوبی هم حكم به صعود ایران می دهد.
قبل از این ملی پوشان ایران برابر تیم های ویتنام و كره جنوبی به ترتیب تساوی و شكست به دست آوردند.
مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا از ۶ تا ۱۰ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است و تیم ایران در گروه B با كره جنوبی، ویتنام و لبنان هم گروه است. تیم های استرالیا، ازبكستان، میانمار و نپال هم در گروه A با هم رقابت می كنند. از این مرحله دو تیم برتر هر گروه به مرحله نهایی مسابقات كه با حضور ژاپن، چین، كره شمالی و تایلند برگزار می شود، صعود می كنند.