در گزارش فرم نو مطرح شد؛ مدیرانی آمده اند كه چیزی از ورزش نمی دانند

فرم نو: عضو پیشین تیم ملی شنا با اشاره به احتمال گرفتن استخر مجموعه آزادی از این فدراسیون اظهار داشت: متاسفانه از مدیرانی استفاده می شود كه در زمینه عمرانی فعالیت داشته اند و چیزی از ورزش نمی دانند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مدیر مجموعه ورزشی آزادی در نظر دارد استخر این مجموعه را از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گرفته و با هدف درآمدزایی به بخش خصوصی واگذار كند.
محمد بیداریان در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره احتمال واگذاری استخر آزادی به بخش خصوصی اظهار داشت: واقعاً نمی دانم چه برنامه ای پشت این كار است و مدیریت مجموعه آزادی چه تفكری دارد اما این كار نه تنها رشته شنا بلكه سایر رشته های ورزشی را با مشكل مواجه خواهدنمود.
وی در ادامه اشاره كرد: استخر آزادی شرایطی ندارد كه بتوان از آن درآمدزایی كرد چونكه از نظر عمق، ابعاد و طراحی، فقط برای تمرینات و مسابقات در نظر گرفته شده است. استخر آزادی میزبان رویدادهای مهمی بوده است. از ۷-۶ سالگی كه در این رشته فعالیت داشته ام، مسابقات مهمی در این سالن برگزار شده و تا جایی كه یاد دارم، تمام شناگران ركوددار ایران، در این استخر تمرین كرده اند و هم اكنون باز تیم ملی در آن مشغول تمرین است.
وی در ادامه اضافه كرد: تاكنون ندیده ام كه بخواهند این استخر را به سبب درآمدزایی، در اختیار بخش خصوصی قرار دهند. متأسفانه حدود ۱۱ سال پیش باز استخر زیر پله كه وارم آپ بود، به بخش خصوصی واگذار شد و سال هاست كه تكلیف این بخش مشخص نیست؛ تغییراتی در آن به وجود آورده اند و كاشی های كوچكی كه حدود ۵۰-۴۰ سال پیش به شكلی در آن طراحی شده بود كه اگر ورزشكار بدون دمپایی و با پای خیس روی آن راه برود، هیچ اتفاقی برایش رخ ندهد، هم اكنون كَنده شده و همچنان تكلیف و ساختار آن معین نمی باشد. حدود ۶ ماه است كه ورودی این استخر باز گرفتار تغییر شده و ورزشكاران باید از جایگاه تماشاگران وارد شوند. واگذاری استخر آزادی به بخش خصوصی، خبر خوشایندی برای شنا نیست و اگر این اتفاق رخ بدهد، تعداد زیادی از ورزشكاران و تیم های ملی از تمرین كردن محروم خواهند شد. نمی دانم چه تصمیم و هدفی پشت این كار وجود دارد.
دبیر هیئت شنای استان تهران تاكید كرد: حتی در ماه های آخر سال قبل باز شاهد گرفتن ورودی از ورزشكاران بودیم كه مبلغ ۲، ۰۰۰ تومان از افراد بدون خودرو و ۴، ۰۰۰ تومان برای كسانی كه با خودرو وارد می شدند، از ورزشكاران گرفته می شد كه این در شأن و شخصیت ورزش قهرمانی نیست. امیدوارم شركت توسعه و تجهیز اماكن ورزشی، پیش از اینكه مدیران را برای این سِمَت انتخاب می كند، پیشینه آنها را بداند. اینكه فردی با تفكر درآمدزایی، بعنوان مدیر در رأس قرار بگیرد، درست نیست. استخر آزادی عمق زیادی دارد و واقعاً ساختار آن برای بلیت فروشی و سانس آزاد مناسب نمی باشد. همین طور تعداد رختكن برای برگزاری مسابقات مهم در نظر گرفته شده است. اتاق كنفرانس، بخش تلویزیونی و…. در این استخر وجود دارد كه اینها تغییر كاربری را با مشكل مواجه خواهدنمود. امیدوارم شركت توسعه و تجهیز اماكن ورزشی برای مجموعه ورزشی آزادی و ورزشكاران، اندكی دلش بسوزد.
بیداریان اشاره كرد: هدف، نابودی اماكن ورزشی است. از مدیرانی استفاده می شود كه در زمینه كار عمرانی و فنی فعالیت داشته اند و چیزی از ورزش نمی دانند. تمام خواهش من این است كه شركت توسعه و تجهیز اماكن ورزشی، اولویت خودرا برای انتخاب مدیران بگذارد. ما فارغ التحصیلان زیادی در ورزش داریم كه می توانند بعنوان مشاور از آنها استفاده نمود. شاید آنها در نظر دارند كه از مجموعه ورزشی آزادی، مانند باشگاه انقلاب استفاده كنند اما این را در نظر نگرفته اند كه مجموعه ورزشی آزادی برای برگزاری بازی های آسیایی طراحی شده و هدف آن، ساختار حرفه ای بوده اما باشگاه انقلاب با هدف تفریحی ساخته شده است. امیدوارم این صحبت های ما به گوش مسئولان برسد و فكری به حال سخت افزار ورزش كشور بویژه رشته شنا كرده و در این زمینه تجدیدنظر كنند.