با برگزاری جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی كانوئینگ؛ دنیامالی رئیس هیات ژوری مسابقات اقیانوسی قهرمانی جهان شد

به گزارش فرم نو دكتر احمد دنیامالی عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی قایقرانی بعد از حضور در آخرین اجلاس این هیات رئیسه بعنوان رئیس هیات ژوری مسابقات اقیانوسی قهرمانی جهان در فرانسه انتخاب گردید.

به گزارش فرم نو به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی؛ جلسه هیأت رئیسه فدراسیون جهانی قایقرانی ۲۴ و ۲۵ اسفندماه در شهر پكن كشور چین برگزار گردید. دكتر احمد دنیامالی نماینده قاره ای و عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی به همراه حسن تیمورتاش مشاور كمیته پاراكانو فدراسیون جهانی در این اجلاس شركت كرد. در این اجلاس دكتر دنیامالی بعنوان عضو هیأت ژوری مسابقات آب های آرام قهرمانی جوانان و زیر ۲۳ سال جهان در كشور رومانی و رئیس هیأت ژوری مسابقات اقیانوسی قهرمانی جهان در كشور فرانسه انتخاب گردید.
همچنین میزبانان مسابقات فدراسیون جهانی كانوئینگ ICF در سال ۲۰۲۳ با رأی اعضا مشخص شدند. از نكات مهم انتخاب محل برگزاری مسابقات، میزبانی چین در قاره آسیا در حداقل ۴ مسابقه در رشته های مختلف در ۴ سال پیش رو است.
در این نشست همینطور مقرر شد اجلاس بعدی هیأت رئیسه آذرماه سال ۹۸ در آنتالیا تركیه برگزار گردد.
عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی در مورد این اجلاس اظهار داشت: در این نشست علاوه بر رأی گیری در مورد موارد متداول، مسائل مهمی عنوان شد كه باید بیشتر به آن توجه گردد. همچون با عنایت به اینكه قایقرانی در میان رشته های المپیك دارای رتبه چهارم است، برای حفظ این جایگاه و اضافه شدن مواد جدید باید تلاش هایی در جهت ایجاد هیجان بیشتر در برخی از رشته ها و تغییراتی در تعداد نفرات قایق های مسابقه ای مثلاً تقلیل نفرات در دراگون بوت به ۶ نفر صورت گیرد.
دكتر احمد دنیامالی افزود: مواردی از جانب ما در این نشست عنوان شد كه مورد استقبال اعضا قرار گرفت و دستورات لازم در مورد پیگیری آن داده شد. درباره افزایش رشته ها و محدودیت نفرات در المپیك با عنایت به نوآوری های جدیدی و استفاده های مختلف از یك پیست مثلاً اسلالوم در جهت صرفه جویی سرمایه ای پیشنهاداتی عرضه كردیم و همینطور خواهان توجه بیشتر به كمیته های غیرالمپیكی شدیم.
وی بیان كرد: با عنایت به اختلاف ۱۰ درصدی مالی درآمدها با هزینه های جاری و ایجاد ساختار سرمایه ای مشخص نقطه نظراتی عرضه شد و همینطور پیشنهاد اولویت در ساخت قایق های جدید خصوصاً قایق VOA مخصوص معلولین توسط شركت های سازنده برای كمك در حضور بیشتر ورزشكاران این رشته در المپیك مورد توجه اعضا قرار گرفت.
دكتر دنیامالی همینطور اظهار داشت: در این اجلاس در مورد اهمیت نقش رسانه ها و تماشاگران، تساوی جنسیتی و حضور نماینده ورزشكاران در همه جلسات كمیته ها و موارد دیگر بحث هایی انجام شد.
وی در مورد تشكیل كمیته اخلاق تصریح كرد: با عنایت به مباحث مهمی كه در ابعاد بین المللی وجود دارد و ضرورت توجه به آنها همچون تبعیض نژادی، آزار جنسی و حفاظت از افراد زیر سن قانونی، تشكیل كمیته اخلاق پیشنهاد شد كه مورد موافقت اعضا قرار گرفت.
دكتر دنیامالی همینطور عنوان كرد: در این نشست قرار شد جلسه مشتركی بین فدراسیون جهانی كانوئینگ و روئینگ در استفاده از پیست ها بر مبنای استانداردهای دو مجموعه به صورت مشترك برگزار گردد و همینطور اختصاص مبلغ ۵۰ هزار دلار برای برگزاری اردوی تمرینی برای ۱۰ ورزشكار و مربی از كشورهایی كه منابع قایقرانی محدود دارند درقالب طرح سولیداریتی برای المپیك توكیو از دیگر مواردی بود كه در این اجلاس مصوب شد.