چرا سرمربی تیم ملی بسكتبال بانوان تعیین نمی شود؟

به گزارش فرم نو با وجود اینكه طبق گفته نایب رییس بانوان فدراسیون بسكتبال مقرر است تیم ملی پنج نفره بانوان بیستم اسفند ماه اردو بزند اما هنوز كادر فنی این تیم انتخاب نشده است.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، نزدیك به دو سال است كه فدراسیون جهانی بسكتبال (فیبا) مجوز بازی با پوشش اسلامی را صادر كرده است. مجوزی كه پای دختران بسكتبالیست ایران را به عرصه های جهانی و بین المللی باز كرد. در نتیجه فدراسیون بسكتبال به برنامه ریزی برای اعزام دختران به رویدادهای مختلف چون مسابقات قهرمانی آسیا، جام جهانی، مسابقات غرب آسیا، بازی های آسیایی جاكارتا و غیره تصمیم گرفت اما در این میان سهم تیم ملی پنج بانوان بزرگسال صفر بود.
اعزام های مختلفی در بخش سه نفره انجام شد و فدراسیون با این توجیه كه تیم پنج نفره رویدادی پیش رو ندارد از تعیین كادر فنی و برگزاری اردوهای ملی شانه خالی كرد. هر چند در مقایسه با تیم سه نفره كه شامل چهار بازیكن است، تشكیل و برگزاری تیم پنج نفره تعداد بیشتری بازیكن را در بر می ‎گیرد و از این جهت می توانست موجی از امیدواری را به لیگ تزریق كند اما این اتفاق نیفتاد.
طبق گفته فریده شجاعی نایب رییس بانوان، این فدراسیون ۲۰ اسفند ماه اردوی آماده سازی تیم پنج نفره آغاز می شود اما باید پرسید بازیكنان زیر نظر كدام كادر آماده شوند؟
شاید بتوان حتی دو روز مانده تا تاریخ اردو سرمربی را تعیین كرد اما دعوت ملی پوشان به اردو را چه كسی انجام می دهد؟ رسم معمول برگزاری اردوی تیم ملی اعلام فهرست بازیكنان از سوی سرمربی و كادر فنی است كه مطابق با اصول فنی و برنامه ریزی های انجام شده برای آماده سازی تیم بازیكنان را انتخاب می كنند، اما وقتی هنوز كادری مشخص نشده، آیا فدراسیون بازیكنان را به اردو فرا می خواند؟ چنین روشی حرفه ای است و دخالت در برنامه های فنی سرمربی محسوب نمی شود؟
گویا مسئولان فدراسیون هنوز هم برنامه ای برای تیم ملی پنج نفره ندارند و صرفاً به مصاحبه های گاه به گاهی كه شجاعی انجام می دهد اكتفا كردند. در اینجا باید سوال كرد كه آیا این مورد برخلاف وعده هایی كه ریاست فدراسیون برای پشتیبانی از بانوان داده بود، نیست؟
هرچند شنیده می شود شایسته متشرعی، بسكتبالیست با سابقه ایران كه در سال ۲۰۱۵ مدرك مربیگری بین المللی بسكتبال خویش را گرفته یكی از گزینه های اصلی هدایت تیم ایران است اما هنوز هیچ گزینه ای رسماً از سوی فدراسیون برای سرمربیگری تیم بانوان معرفی نشده و هر روز شاهد از دست رفتن فرصتی هستیم كه باید صرف آماده سازی تیم و برگزاری اردو می شد.